mån 23 okt 2006, 21:15#3214
Jag har kört mini 578+678, Rottne Rapid, Rottne F9 (skolmaskiner)
Och så har jag kört Valmet 828, Gremo 950 och den Gremo 950 R jag sliter på nu och sen provkört lite Valmet mm.. Ja just de, sen farsans gamla trotjänare, blondinen som sagt..
Jag personligen föredrar att ha kranen på vagnen.
1: När man svänger så ska man ju helst komma ihåg flytläget när man sätter kranen på vagnen (om kranen sitter på traktorn) annars kan det bli lite ohälsosamt..
Däremot på nya 810 styrs de på automatik efter ett rykte jag hörde?
2: När man har gott om sten och ofta har ett boggipar i luften så kan de vara rätt gott att ha kranen att tynga ner vagnen med, bara man har boggilyft fram så kan man reda ut mycket
Men annars är det väl rätt mycket en vanesak var man vill ha kranen..
En sak som är rätt praktiskt är det vikbara tornet på Blondinen. Lite knepigt att få flyt på men sen funkar de utmärkt!
Det du inte gör idag får du inte gjort imorgon heller..!