Små skogsmaskiner och övriga maskiner

26" på grizzly 450.

2 inlägg 2684 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

26" på grizzly 450.

totaya79  
#323077 Funderar på att sätta 26" på min grizzly 450. Är lite orolig för att utväxlingen blir onödigt hög med större hjul. Kanske framförallt på backen. Tror i och försig att den orkar med större däck men att man tappar krypförmågan på riktigt låg hastigheter med fullt lass. Är ju kanon att krypa med nu. Räknade på det ifjol och om jag räknat rätt blir det 3, 5 % ökning till 26" så det är ju inte enorma skillnader men har ju bara 26 hk till förfogande. :-) Någon som prövat och har utlåtande eller tips?
Mvh Tommy



   TS
Avatar Fallback

Re: 26" på grizzly 450.

Hema  
#323094
totaya79 skrev:Funderar på att sätta 26" på min grizzly 450. Är lite orolig för att utväxlingen blir onödigt hög med större hjul. Kanske framförallt på backen. Tror i och försig att den orkar med större däck men att man tappar krypförmågan på riktigt låg hastigheter med fullt lass. Är ju kanon att krypa med nu. Räknade på det ifjol och om jag räknat rätt blir det 3, 5 % ökning till 26" så det är ju inte enorma skillnader men har ju bara 26 hk till förfogande. :-) Någon som prövat och har utlåtande eller tips?
Mvh Tommy

Att gå från 25 till 26 är nog inga problem, något som jag själv ämnar göra, det är väl över 27 det börjar bli lite mer problematiskt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).