Skogsvagn (Huggarvagnar)

Montera ventilpakke i Valmet 6400.

19 inlägg 10724 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Montera ventilpakke i Valmet 6400.

Førland  
#317554 Stegmaster,du kan jo "bare"kjøpe dobbelt sett med spaker så har du i begge traktorene...Jeg skal iallefall aldrig tilbake til tung flerspak,nå er det 3 min å kople av vogna ved evt brøyting,hente en ved pall etc.men du har jo to traktorer med laster så du har jo alltid en klar.Havari?er det ikke valmet...... :lol:

FTG
Användarvisningsbild

Re: Montera ventilpakke i Valmet 6400.

stegmaster  
#317562
Førland skrev:.Havari?er det ikke valmet...... :lol:

He, he, ja jeg lurte lenge på om jeg skulle skrive det, men man vet jo aldrig, selv om min 665 har gått som toget de siste 11år. 8)
Jeg holder med deg til 100% om dette med å løfte på disse tunge sentralene. 😡
Så min løsning ble 2 traktorer i stedet for en ny sentral. :mrgreen:
Nei, bara tuller, for jeg trenger 2 traktorer uansett.
Tenkte jeg skulle ta en Tlf til AB Landbruk og sjekke pris på et komplett sett Rotec.
Er det forresten noen som vet andre som selger disse i Norge????

Användarvisningsbild

Re: Montera ventilpakke i Valmet 6400.

Krister_81  
#321544 Hittade två gamla bilder på hur vi hade löst ventibordsinfästninge med gamla patruuna kranen.
P1000752.JPG

Användarvisningsbild

Re: Montera ventilpakke i Valmet 6400.

Krister_81  
#321547 Lådan var svetsad av aluminium och "svarteloxerad"
Genom att lådans höjd var exakt samma som sitsen baktill kunde hjälpkarlen bra sitta med.
Rören mot insidan var extra fästen för att kunna hänga fast lådan på en mindre traktor.
P1000755.JPG

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).