Traktorn i skogen

erfarenheter av alliance däck någon?

4 inlägg 5508 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

erfarenheter av alliance däck någon?

volvo_per  
#321274 Hej! Har en gammal 350 boxer med kran på taket som jag kör med i skogen. Har funderat på att köpa nya bakdäck. Sitter 16,9 34 gammla Trelleborg industridäck på nu Men dom börjar bli riktigt slitna. Fördelen är att kedjorna ligger bra på dom jämfört med traktor mönster som det säkert blir på dom nya :(. Har kikat på alliance diagonal med 14 lager (dock vanligt traktormönster) Någon som har erfarenhet av dom eller som har tips på annat bra däck för skogen till hyggliga pengar? Skulle gärna köpa stålförstärkta riktiga däck men satan vilka priser det blir.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: erfarenheter av alliance däck någon?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#321437 Hade 14 lagrade Alliance på min valmet 805 med takmonterad kran.
Dom var stabila när man lastade och inte särskilt hala på vintern, hade nästan aldrig kedjor på även om jag röjde snö åt kommunen med traktorn

Avatar Fallback

Re: erfarenheter av alliance däck någon?

volvo_per  
#321446 Okej vad bra :) låter kanon. Var lite orolig för att den skulle bli svajig.. Upplevde du att dom höll bra också för skogskörning?

   TS
Avatar Fallback

Re: erfarenheter av alliance däck någon?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#321458 Bytte från radialer till dessa, som natt o dag : :wink:
Hade inte några problem med dom eller de 8 lagrade jag hade fram
Hade dom på i 7år (18,4/34) innan jag hittade 600 twindäck

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).