Servicebyggnader

Garage

29 inlĂ€gg 17120 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#14040 jag lovar, jag Ă€r inte ett dug avundsjuk! 😡

( Àr det nÄgon som har telefonnummret till de som flyttar hus & byggnader?)

Avatar Fallback
m_guld  
#14054 Tackar, Har tagit 3 Är och ? kr ocksÄ sen man stog med spaden och en skogsdunge.
Har gjort allt sjÀlv utom takstolarna som Àr 17 meter.
Bild

   TS
Avatar Fallback
nisse  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#14066 Hur sÄg kravspecen ut nÀr du började?
Är/blir det ett vindsutrymme eller vad behöver man den takhöjden till?

Förresten tycker jag inte ditt bygge fÄr kallas garage...
För vad ska jag dÄ kalla mitt fina 60m2 med vidbyggt skÀrmtak för?
Garderob?

/Nisse

Avatar Fallback
m_guld  
#14090 Han som gjorde takstolarna var tvungen att göra dom i tvÄ delar för att det skulle gÄ att frakta hem dom sÄ det blev lösa spetsar ska visa med en bild.
Ja det kan vÀll kallas maskinhall möjligen :D
Takstolarna blev 4.90 högr nÀr vi lasstat dom! var spÀnnande vid varje ledning.
Syns lite dÄligt men dÀr dom skruvar nu Àr skarven.
Takhöjden vill jag ha sÄ man kan lyfta obehindrat + att utrymet pÄ sidan har övervÄning som förrÄd med 2 meters takhöjd och ca 3.4 under
Bild

   TS
Avatar Fallback
m_guld  
#27419 DÄ har man börjat bygga igen efter vintern och inser hur dyrt allt Àr har begÀrt offert pÄ isolering och det Àr inte billigt :shock:

   TS
Avatar Fallback
nisse  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#27460 Attans vad avis man blir!
Liten kort byggbeskrivning o kostnader kanske?

/Nisse

Avatar Fallback
m_guld  
#27740 Har lite svÄrt att skriva dÄ jag brytit ett ben i handen men ska ta bort gipset om 7 dar dÄ kan jag skriva lite mer :D

   TS
Avatar Fallback
jönsson84  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#31918 Hade varit intressant med lite mer info om ditt bygge,mÄtt,byggbeskrivning och lite kostnader pÄ det gÀrna lite fler bilder oxÄ :) .
För nu mÄste du vÀl ha blivit av med gipset eller? :wink:

Avatar Fallback
m_guld  
#31920 Ja det Àr borta ska ta mej tid att fixa lite mer info nu :D

   TS
AnvÀndarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#31921 SÄ hÀr ser min verkstad ut, lite smÄ stökig just nu pga volvo projektet.
Bild

Det Àr en fd plansilo till foder.
Byggt precis allt sjÀlv (utom plansilon) lyfte upp vÀggarna och takstolarna sjÀlv. VÀggarna pÄ 12*3m lyfte jag upp sjÀlv med hjöp av blondin och countyn. var ett springande mellan dom innan vÀggarna var uppe.
InvÀndiga mÄtt 12m djupt, 6m brett, 4,5m högt.

Kommer att bygga en ny verkstad om nÄgra Är men större.

Avatar Fallback
m_guld  
#31929 Ja bygga tillrÀkligt stort Àr inte lÀtt gÄr ju bara nÄtt Är sÄ har man fyllt med massa projekt :shock:
Ska ta lite mer bilder och lÀgga ut

   TS
Avatar Fallback
Simba  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#32057 Hejsan och gratulerar till bygget,du ska se att efter nÄt Är kan du inte fatta hur du nÄnsin klarade dej utan hall.ApropÄ storleken sÄ blir hallen aldrig för stor men ju större hall desto mera skrot samlas efter vÀggarna.VÄran Àr 15*8,5 med takhöjd ca5meter.BÀsta pÄ vÄrat bygge Àr att vi hÀngde en I-balk mitt i taket och sen har vi en 2-tons kedjetalja som gÄr med en löpvagn frÄn hydraulproukter.se Perfekt nÀr man byter ex.hydaulmotor eller nÄgot annat som krÀver precision i lyftningen.Visst blir det Ä kosta en del men man har ju nytta av bygget sÄ lÀnge man lever och sen kanske nÄn annan har nytta utavet sÄ blir man kanske hÄgkommen för nÄnting bra i allafall 8)

Avatar Fallback
m_guld  
#32064 Jo det Àr sant kan aldrig bli för stort :D Har strul med kameran men ska fÄ till lite bilder

   TS
Avatar Fallback

Re: Garage

getost91  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#44336 förresten m-guld, vad Àr det som ska renoveras pÄ gamla kockumspÀrlan?

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).