Traktorer och processorer

Ferguson 165 66a Kubik

11 inlägg 8293 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ferguson 165 66a Kubik

Håkangidlöf  
#320401 Hej. Vet nån vad det sitter för kran på denna traktor? Runtomsvängande med kuggkrans. Det läcker olja om kranfoten. Hur renoverar man det?
Håkan.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Ferguson 165 66a Kubik

Ingoberra  
#320405 Är det svängmotorn du menar eller ligger kuggen i oljebad?

Användarvisningsbild

Re: Ferguson 165 66a Kubik

Håkangidlöf  
#320407 Hydraulmotorn sitter upp genom taket. Den håller tätt. Men det rinner olja i röret som går upp genom taket till kranfästet( lådan) vet ej vad som sprungit läck. Tacksam för tips.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ferguson 165 66a Kubik

ulfgustav  
#320553 Hej
Bilden var ett "långskott" så det är lite svårt att se, om du kunde fota lite mera detaljerat så vore det enklare att se.
Eftersom du säger att kranen är runtomsvängande så torde det sitta en sk "svivel" i kranpelaren, sådana lösningar hade både HIAB och FOCO på sina kranar om jag inte minns helt fel

Användarvisningsbild

Re: Ferguson 165 66a Kubik

Håkangidlöf  
#320583 Ja det måste sitta en svirvel i kranfoten. Kan det vara en oringstätning i den. Frågan är om det finns reservdelar. Ska fota lite närmare, så går det kanske att tyda ut vad det är för en kran. Tack.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ferguson 165 66a Kubik

Vardon  
#320608 Jag kan tyvärr inte hjälpa dig men oj vilken fin traktor...

Avatar Fallback

Re: Ferguson 165 66a Kubik

valtra a 72  
#320611 Jag tror att det är en tico kran. Häftigt ekipage. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Ferguson 165 66a Kubik

Håkangidlöf  
#320629 Ja det är en tico kran. Var kan man få tag på reservdelar till den?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ferguson 165 66a Kubik

Håkangidlöf  
#320733 Lägger ut några bilder på kranen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ferguson 165 66a Kubik

Vardon  
#320737 Om det läcker behöver det vara så komplicerade fel eller räcker det med välsorterad packningsleverantör?

Jag hade kollat med momentum.
http://www.momentum-industrial.com/

De har brukat kunnat hjälpa mig med packningar till pallyftare, gasolbrännare och har även fått packningar gjorda där, fick ge dem delarna och fick tillbaka packningar (och delarna).

Risken är väl att du måste riva isär det innan de kan svara och då måste du lägga upp mer bilder för att stila skogsforumets habegär...

Användarvisningsbild

Re: Ferguson 165 66a Kubik

Håkangidlöf  
#320739 Tack för tipsen. Har inte konstaterat vad det är som läcker, oljan samlas i lådan, rinner sedan ner i röret, kommer flera bilder när vi har rivit.
Hg.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).