Avverkning (slutavverkning)

Märkligt inslag i gårdagens Rapport eller Aktuellt.

10 inlägg 7034 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Märkligt inslag i gårdagens Rapport eller Aktuellt.

anersimyra  
#320248 I gårdagens nyheter dök oannonserat ett märkligt inslag upp. Plötsligt ses en skotare kämpa sig genom leran vid ett avlägg. Scenen som varar i några sekunder byts plötsligt mot en scen där en tjänsteman från skogsstyrelsen i Värmland säger: på grund av rådande omständigheter måste vi avverka känsliga områden. Lika plötsligt som inslaget oannonserat dyker upp slutar det utan vidare kommentarer :?: någon som något begriper :?: .. :roll:



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: Märkligt inslag i gårdagens Rapport eller Aktuellt.

Fredrik Reuter  
#320251 Hej,
Det missade jag, men inte grundinslaget i Värmlandsnytt som f.ö kan ses här nedan. Intervjuad "entreprenör" känner jag väl...!
Så här du se hela och få ett sammanhang om inslaget som i grund handlade om att det är svårt att undvika körskador i detta väder.

http://www.svtplay.se/video/2729241/var ... -5-3-19-15

Avatar Fallback

Re: Märkligt inslag i gårdagens Rapport eller Aktuellt.

jannee  
#320253 Vill du se hela avsnittet går du bara in på tv play och Värmlandsnytt (gårdagens)

Användarvisningsbild

Re: Märkligt inslag i gårdagens Rapport eller Aktuellt.

Fredrik Reuter  
#320255
jannee skrev:Vill du se hela avsnittet går du bara in på tv play och Värmlandsnytt (gårdagens)


Jepp, det är det aktuella avsnittet jag länkat till ovan. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Märkligt inslag i gårdagens Rapport eller Aktuellt.

anersimyra  
#320258 Sedär ja, det ska till Värmlänningar för att göra saker begripliga.. :mrgreen: tackar för inslaget.. :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Märkligt inslag i gårdagens Rapport eller Aktuellt.

machonisti  
#320259 Ett stort tack från Fin där man inte får se svt play direkt men via skogsforum är det möjligt. Tack än en gång.

Avatar Fallback

Re: Märkligt inslag i gårdagens Rapport eller Aktuellt.

Nisse Husberg  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#322402 Det går utmärkt att se vad som helst på SVTplay genom en s.k. proxytjänst. Man går via en server i Sverige. Fast den kan kosta litet.

Användarvisningsbild

Re: Märkligt inslag i gårdagens Rapport eller Aktuellt.

machonisti  
#322406
Nisse Husberg skrev:Det går utmärkt att se vad som helst på SVTplay genom en s.k. proxytjänst. Man går via en server i Sverige. Fast den kan kosta litet.

Proxy... satan ???
Vet inte va det är för nåt men....

Avatar Fallback

Re: Märkligt inslag i gårdagens Rapport eller Aktuellt.

Nisse Husberg  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#322418 Sök på "svensk proxytjänst" så får du veta. Inte så illa för oss som vill se SVT och andra svenska tjänster fastän vi är utanför Sverige.

Användarvisningsbild

Re: Märkligt inslag i gårdagens Rapport eller Aktuellt.

Fredrik Reuter  
#322419 En gratisvariant att testa (har inte gjort det själv så jag vet inte hur bra eller dålig den är).

https://gratis-proxy.se/

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).