Skogsröjning

Underröjning på vintern?

21 inlägg 12878 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Underröjning på vintern?

Chuck Norris  
#311913
skogerik skrev:Beror lite på hur långt före maskinen du är? Tänk också på att stubben hellre ska vara lite för hög än så där lagom hög för att leta sig in i maskinens däck...


Menar ni att det är så dåliga däck på skogsmaskinerna så stubbarna skulle ge punktering?

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Underröjning på vintern?

T Landström  
#311918 Jag har fått höra att det va bättre med lite högre stubbar för de böjde sig för hjulen...

Avatar Fallback

Re: Underröjning på vintern?

Weavens  
#319335 Röjde ett område utanför Umeå i lördags, det var rätt så mycket snö på vissa ställen 30-50cm. Snöskorna gör ett bra jobb.

Användarvisningsbild

Re: Underröjning på vintern?

Hammaren  
#319364
Weavens skrev:Röjde ett område utanför Umeå i lördags, det var rätt så mycket snö på vissa ställen 30-50cm. Snöskorna gör ett bra jobb.

Vad använder du för snöskor? Jag har kört sönder två par nu, alurör med duk, tänkte pröva plastskor nu.

Avatar Fallback

Re: Underröjning på vintern?

Weavens  
#319377
Hammaren skrev:
Weavens skrev:Röjde ett område utanför Umeå i lördags, det var rätt så mycket snö på vissa ställen 30-50cm. Snöskorna gör ett bra jobb.

Vad använder du för snöskor? Jag har kört sönder två par nu, alurör med duk, tänkte pröva plastskor nu.


http://www.cykelochfiskecenter.se/uteli ... _6636.html

kör med dessa. Ett par har jag redan förbrukat men det var 2 vintrar sedan. Har röjt hela vintrar med dessa och de är super lätta med bra bär. Plasten börjar släppa efter ex antal timmar i drift.

Användarvisningsbild

Re: Underröjning på vintern?

Hammaren  
#319487 Jag kör med dessa, och dom går av framme i bågen där det är ett hål i röret av någon anledning.
http://www.skogma.se/b2c/Servlet?page=1 ... parent=sSNÖSKO&parentIndex=null

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).