Socialt (mer om oss)

VM Falun 2015

115 inlägg 36755 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

JensSkoog  
#319070
stegmaster skrev:...... bara lyft på röven för at pinka :mrgreen:

Har du inga tombuteljer vid soffan :mrgreen: :mrgreen:
Annars har det nu blivit lite mycket Norge, tycker jag - dom tog ju even guld i bakkhoppning för lag, och brons i kombinert, samt att den där duracellkaninen Johaug :grin: fick gå och gå så dom andra verkade vara i någon annan typ skidåkning! Själv tog jag fri från soffan, men jag hörde på det hela i radion i hjälmen.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#319156 Huva va det rägnat i går. 80mm från kl 08.00 i går til kl 08.00 i dag. :surp:
Tur at man stannadet i soffan.

Nå, hur er det med er Svenskar?? ladder ni innför 5milen??
Kommer bli en bra dag för Sverige i dag.
Olsson er i stand til och "ta en Johaug" om han er i samma form som tidligare.
Dock har jag forstått att vädret kan komma bli utfordrandet. :???:
Senast redigerad av stegmaster sön 01 mar 2015, 10:42, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

loppan  
#319157 80 mm? Står Norge under vatten nu då?
Man kan väl inte mer än hoppas på Olsson men mycket talar ju för honom.

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#319159
loppan skrev:80 mm? Står Norge under vatten nu då?
.

Nja, terrängen er så pass brant här jag bor at inget stanner kvar utan rinna bort direkt, men bekkene er rejält stora, och det rinnar över lite här och var.
Så merparten av rägnet finns nog redan i skagerak. :mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: VM Falun 2015

jannee  
#319219 GRATTISs Nortug och Norge - bäste man vann :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#319220 Fast det hade varit intressant med en individuell start utan skidbyten.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

sundelius  
#319222 Petter är äckligt bra på slutet :shock:

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#319223 Jäklar vilken tur vi hadde i dag. :surp:
Tycker verkligen synd om Olsson som aldrig fick chansen att köra ifrån alt och alla på hemmaplan, på grunn av föret/väderet.
Det var ju i prinsipp omöjligt at köra ifrån i tet under dessa forhold det blev.
Visste at Petter kom til och bli farlig när han hang med helt mot slutten, men normalt skulle han inte vore där.
Lite överraskad at inte någon forsökte rycka ifrån rejält sista gången i bakken före mål, men det kanske inte var möjligt? Det var ju vansinnigt löst i sporet.

   TS
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#319226
Niking skrev:Fast det hade varit intressant med en individuell start utan skidbyten.
/Niklas

Då måste dom nästan startat kl 08.00 i dag tidllig, om dom sista skulle vore imål före det blir mörkt. :wink:
Och det hadde blitt ennu mer orättvisa forhållanden. Dom hadde haft ordentlig tur dom som fått gått före snövädret startade, och med fastare spor.
Nu var det åtminstone lika forhold för alla, men det gynnade ju sprinterna, som kunne henga med til slutet.

   TS
Avatar Fallback

Re: VM Falun 2015

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#319231 Enskild start så slipper man åkare som inte klarar att åka själva.
Följa John lopp :sad:

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#319236
stegmaster skrev:
Niking skrev:Fast det hade varit intressant med en individuell start utan skidbyten.
/Niklas

Då måste dom nästan startat kl 08.00 i dag tidllig, om dom sista skulle vore imål före det blir mörkt. :wink:
Och det hadde blitt ennu mer orättvisa forhållanden. Dom hadde haft ordentlig tur dom som fått gått före snövädret startade, och med fastare spor.
Nu var det åtminstone lika forhold för alla, men det gynnade ju sprinterna, som kunne henga med til slutet.


Nej då, det hade nog räckt om förste man startade 13.00. Möjligtvis kunde Petter Northug behöva starta någon halvtimme innan :-P

Fast nästa söndag skulle det nog bli värre med individuell start i Sälen, för då skulle de behöva hålla på i 4-5 dagar...
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#319240 5 mil med enskild start tror jag aldrig vi kommer se mer( det tilhör historien), för det blir för långdrygt att titta på.
Men om forhållanden hadde vore mer "normala" idag så hadde nog resultatet ochså varit annorlunda.
Det blev ju veldig spesielt i dag.

   TS
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

Vedproducent  
#319262 Northug är världens bästa spurtare det är inget tvivel om det. Men det är många många som är bättre skidåkare.
Men han gör det han är bra på väldigt bra och det skulle jag också gjort om jag fått chansen. Det är dock synd om alla som är bättre skidåkare än han inte har/får chansen att visa det. Allt för många lopp är upplagda för en sällskapsresa med spurt. Vi har ju sprint och stafett vilket är bra. Men övriga distanser kunde gott vara individuella starter så får man se vilka som är bästa skidåkare. Då hade nog Northug om han ens gått i mål hamnat på 62:a plats eller något liknande i dag. Men grattis ändå han gör det han är bra på med de förutsättningar som är bestämda.

Avatar Fallback

Re: VM Falun 2015

jannee  
#319268 Northug tog 4 guld i Falun, finns inga bortförklaringar, han var outstanding. M.a.o. finns ingen idag levande skidåkare som just nu är bättre - GULDEN säger allt :grin: :grin:
Finns bara ett eller två fel - STORA fel. Northug och Johaug borde i stället varit av svensk nationalitet och INTE norsk :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

T Landström  
#319274 Imponerad av Northug...men han är som en bortskämd pojkspoling som bara glider med och får allt serverat...
VM skulle varit 2 veckor tidigare...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).