ons 25 feb 2015, 22:46#318549
Lite teknik funderingar igen då..
Här har vi det som ska vara elektromagneten om jag förstått saken rätt:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/110 ... C_0244.JPGOch principen ser ut så här: När tändningslåset vrids på, så skickas 12v ner till brytarkontakterna i växellådan, så länge man håller sig i från högsta tillåtna varvtal (2000rpm?) på högsta växeln så skickas 12v vidare till elektromagneten på dieselpumpen. Men när man når högsta tillåtna varvtal på högsta växeln så bryter kontakterna i växellådan kretsen och elektromagneten får ingen spänning = elektromagnetens magnetverkan upphör och bränsle tillförseln begränsas. Förmodar att elektronikmagneten i sin tur påverkar en ventil eller liknande som begränsar bränsletillförseln, när elektromagneten saknar spänning.
Har jag förstått flödet korrekt eller har jag missuppfattat något?
Elektromagneten verkar sitta på plats med en låsring..förmodar att det går bra att demontera elektromagneten helt och hållet. Och sen montera en magnet med konstant magnetverkan?
Järnhästen Flex Skog.
Volvo BM T430 -73. Bilke S3 -12.
Stihl MS 201 -13, Partner R523 -74.