Socialt (mer om oss)

VM Falun 2015

115 inlägg 36631 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

JensSkoog  
#318001
stegmaster skrev:
JensSkoog skrev:
stegmaster skrev:Edit; Just det ja, gissning inför morgondagen: Ingen medaljer til Sverige eller Norge. :mrgreen:

Får gärna bli en till Sverige - det varit trevligt!

Visst vore det trevligt, problemet er bara at inte finns någon övelse imorron. :lol:

Aia! Där ser ni hur jag följer med :oops: :oops: Har varit sjuk några dar, så därför har jag lest och sett på netet om VM och tagit det som kommit upp - men jag skulle hellre varit i skogen eller verkstan :grin:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

sundelius  
#318047 Krya på dig Jens :smile:

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#318048
JensSkoog skrev:Har varit sjuk några dar, så därför har jag lest och sett på netet om VM och tagit det som kommit upp - men jag skulle hellre varit i skogen eller verkstan :grin:


Åtminstone en norsk skuffelse under skid-VM i alla fall :-P Skämt åsido, hoppas att du kryar på dig :YMHUG:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

JensSkoog  
#318066 Tackar Sundelius och Niking! Den här febern måste väl ge sig snart :grin: Har tänkt på vaccin mot influens i några år, men det är ju för små ungar och gammla folk :mrgreen: , och jag är bara 65. Blir vaccin till hösten, det vet jag nu. En sak är å ligga där i sängen och svetta och frysa och ha mardrömar om trädfällning och arga grannar, men värre är det å förlora en hel vecka i skogen, när februarvädret är som bäst för å pyssla med motorsåg och röjning :???:

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

halvproffs  
#318128 Krya på dig snarast :-BD ! Vaccinet som fanns i höstas tog ju bara 2 av 15 virusstammar så det var ju ganska verkningslöst. För uppmuntringens skull så hade jag en otroligt fin huggarhelg :-BD

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#318215 Johaug lika snabb som Northug http://www.dn.se/sport/johaug-lika-snabb-som-northug/
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#318233 Imorron tror jag det blir firandet i Sverige.
Forsöker mig på en prispall.
Nr 1 Charlotte Kalla, Nr 2 Therese Johaug, Nr 3 Astri Urenholdt Jakobsen.
Charlotte var ju outstanding på denna distans för en dryg vecka sen, så imorron tror jag på guld til er.
Marit Bjørgen tror jag inte på lengre, tror hun var för tidlig i form denna sesongen.
Hun sa ju själv at hon inte var riktig pigg då hun tog guldet på sprinten heller, och dagen efter endast nr 6.

   TS
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#318285 Grattis Sverige. :YMPARTY:
Vilken knock out. :grin:
Hoppas vi får nån blant dom 50 bäste. :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

loppan  
#318286 Bästa norska troligen 22a,vad händer?
Sandpapper till valla?

Avatar Fallback

Re: VM Falun 2015

jannee  
#318287 Äntligen segrade rättvisan, Storebror slog lillebror. :grin:

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#318288
loppan skrev:Sandpapper till valla?

Vi har vel världens största vallabuss, men dom klarer inte med skifte av väderet, tydligen. %-(
Det visadet dom ju galant senast i OS.
Men skit happens, spelar inger roll, Sverige och Kalla hadde tatt guldet i dag oavsett. :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: VM Falun 2015

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#318289 Lite funderar man ju på vad som hänt om Björgen och Kalla bytt plats i startlistan. Alla fyra amerikanskorna före de fem norskorna...

Å andra sidan startade Jacobsen före Kalla och Stephen (rankade amerikanska) och Weng två minuter efter Stephen. Stephen 40s före Weng, medan Jacobsen var dryga minuten efter.

USA hade nog bäst skidor av alla, följt av svenskorna.

Jaja, det skall ändå köras om det och man kan inte göra mer än att åka fortare än de andra som stller upp.

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

JensSkoog  
#318290 Grattis til Kalla! :-BD :-BD Och grattis till dom två amerikanska - har aldrig sett sådan glädja över ett silver och ett brons någon gång :grin: Det här var bra för skidsporten :grin:

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#318292 Ja verkligen! Och bra för Falun som arrangör!
Synd för Norge som klappade igenom så totalt, men de kommer väl igen förstår jag.

Avatar Fallback

Re: VM Falun 2015

jannee  
#318295 Eftersom det gick mindre bra för ALLA norskor måste en stor orsak varit deras "dåliga" skidor + snöfallet. Johaug och Björgen lade i princip av eftersom de inte hade chans på medaljer, för dem är det bara det som räknas.
Vi andra lär få riktigt på däng i stafetten - där skulle nog Norge kunna starta med 2 lag och belägga de två första platserna.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).