Skogsnyheter

LRF skogsägare censurerar all kritik

25 inlägg 9062 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

Hema  
#317770
Niking skrev:
Hema skrev:Det finns alltid något att förbättra. Vi kommer aldrig nå en optimal lösning, då efterfrågan och förutsättningar hela tiden ändras.


Och vem ska betala eventuella kostnader? Lätt att kräva ditt och datt så länge andra får stå för fiolerna.
/Niklas

Jag har väl inte sagt hur det ska skötas eller att någon ska stå för fiolerna? Jag säger bara att man bör sträva efter en öppenhet, så att man kan föra en saklig och sund debatt. Men jag tycker att det är bra att det finns förbud mot att en fastighetsägare kan gräva ned vilket avfall som helst, bara för att denne äger marken. Denne får snällt åka till återvinningscentralen som alla andra. På den punkten tror jag du håller med mig.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#317778
Hema skrev:
Niking skrev:
Hema skrev:Det finns alltid något att förbättra. Vi kommer aldrig nå en optimal lösning, då efterfrågan och förutsättningar hela tiden ändras.


Och vem ska betala eventuella kostnader? Lätt att kräva ditt och datt så länge andra får stå för fiolerna.
/Niklas

Jag har väl inte sagt hur det ska skötas eller att någon ska stå för fiolerna? Jag säger bara att man bör sträva efter en öppenhet, så att man kan föra en saklig och sund debatt. Men jag tycker att det är bra att det finns förbud mot att en fastighetsägare kan gräva ned vilket avfall som helst, bara för att denne äger marken. Denne får snällt åka till återvinningscentralen som alla andra. På den punkten tror jag du håller med mig.


Hans-Örjan Nohrstedts bloggartikel ondgjorde sig över att LRF inte förmedlade miljömupparnas utspel i sina tweets. Dessa utspel brukar ju gå ut på att markägarna ska betala mer och/eller avstå en massa inkomster + rådigheten över egen mark - utan att få någon nämnvärd ersättning! Äganderätten sätts m.a.o. på undantag.

Så länge miljömupparna har den utgångspunkten ser jag ingen grogrund för några vettiga diskussioner med dem, utan alla diskussioner med dem måste ha en äganderättslig utgångspunkt!
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#318759 LRF jobbar för sina medlemmar http://www.lantbruk.com/debatt/vi-jobbar-vara-medlemmar
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

isteskog  
#318777 Bra svar till Hans-Örjan Nohrstedt!

Användarvisningsbild

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#320306 LRFs twittrande försvårar dialog. http://www.lantbruk.com/debatt/lrf-skog ... rar-dialog

Hans-Örjan Nohrstedt ger sig inte...
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

isteskog  
#320333 Förklara för en oinvigd vad f-n är tvitter och vad är det för bra med (t(kvitter)? :???:

Användarvisningsbild

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

totte  
#320378 Här kan du läsa om vad det är: http://sv.wikipedia.org/wiki/Twitter

Vad det är bra för har jag ingen aning om :D

Avatar Fallback

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

isteskog  
#320381 Tack Totte!
Går då hellre ut och lyssnar på fåglarnas "kvitterr" :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

totte  
#320643
isteskog skrev:Tack Totte!
Går då hellre ut och lyssnar på fåglarnas "kvitterr" :mrgreen:

:-BD

Användarvisningsbild

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#320734 Jag har twitter men aldrig skrivit nåt där själv. Övriga världen har ju inte med o göra vad jag har för mig :smile:
Däremot är det ett sjujäkla bra nyhetsflöde. Bara att följa dom som skriver om det man är intresserad av så får man reda på massor snabbt o smidigt.

Magnus M

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).