Skogsvagn (Huggarvagnar)

ny farmavagn

35 inlägg 24003 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: ny farmavagn

Dunken  
#284240 Case i Kalmar kan tydligen inte fixa det så får väll åka dit personligen och prata med dem. Har googlat runt och hittar inte ett ända drag över huvud taget

   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: ny farmavagn

Dunken  
#284813 Nu är traktorn och vagnen färdiga för skogen. Det slutade med att det fanns inga andra drag till våran traktor. Så jag fick slipa upp det nya draget men det blev bra. La på lite färg och fett på kroken. Så i morgon blir det premiär i vår egna skog.

   TS
Avatar Fallback

Re: ny farmavagn

Tosca  
#284815 Som du har slipat kan jag inte se att du försvagat kroken heller, det där ska nog fungera väldigt bra.

Avatar Fallback

Re: ny farmavagn

Dunken  
#284825 Nej tyckte inte vi heller. Sen när jag slipade så slipade jag 10 min sen lät jag den stå och svalna innan jag körde igen. Sen så var det ju lite surt att slipa för nu gäller ju inga seklamations skador eller något sånt från återförsäljaren. Men men så är det. Jag kan ju köra ut lite vindfällor + ved nu

   TS
Avatar Fallback

Re: ny farmavagn

sveje  
#284828 Försök att få bort alla repor som blir när man slipar. Polera längs med kroken, tex med ett slipstift i en borrmaskin. Varje liten repa blir en brottsanvisning. Nu snackar vi hög nivå på hållfasthet, men det är så man kan tänka i alla fall.

Avatar Fallback

Re: ny farmavagn

Dunken  
#284829 Japp har du rätt i tror det stod 180 på slip mojäng så det blev kalas :)

   TS
Avatar Fallback

Re: ny farmavagn

Dunken  
#284896 Idag har jag varit igång och säger bara..., hur gjorde man förr utan vagns styrningen. Man kommer ju fram över allt i princip. Så det är så roligt. Blir ju såklart lite mindre haverier men de var bara ena stegen och baterilådan som fick sig några törnar men en tälja lite svets och slägga + färg så var det årnat 2 lass blev det.

   TS
Avatar Fallback

Re: ny farmavagn

rikard_e  
#284917 Det blev ett riktigt trevligt ekipage!

Vagnsstyrning är något fruktansvärt bra, speciellt för dom som kör 2wd.
Går alltid att knuffa sig loss med vagnen, och är det precis så man inte når stocken så kan man köra ut
vagnen åt den sidan och nå 40 cm till

Användarvisningsbild

Re: ny farmavagn

Karlsson_98  
#284924 Blev riktigt sugen på att köra med vår nya vagn nu..
Traktorn ser riktigt smidig ut! Hur många häst har den ungefär? Är det skogshytt? :)

Avatar Fallback

Re: ny farmavagn

Dunken  
#284943 Ja det är så roligt att köra så. den ska mestadels gå bakom en ösa 250 skördare och en jonsered 2145. Och det lär nog funka bra. Tror det står att den har 62 häst men kan ha fel. Nej det är ingen skogshytt men vafanken flänga fram och tillbaka där när det räcker med att bara sätta sig lite på sidan. Snart så ska jag till och med montera snurrplatta

   TS
Avatar Fallback

Re: ny farmavagn

OlaE  
#285329 Vänta bara tills du får prova en vagn med drivning eller en skotare, så kommer man sukta efter mer. ;-)

Men tror du kommer ha det lättare i skogen nu åtminstone! :-)

Avatar Fallback

Re: ny farmavagn

Dunken  
#317711 Nu vart det länge sen jag var igång här men nu när man kört hela vintern och lite till och man börjar komma in i att. ( man har lärt sig vad som går sönder och när) men nu är det såhär att det är farligt att titta i kataloger och googla runt. Har funderat på vad man skulle tjäna på att byta spakar till kranen. :)

   TS
Avatar Fallback

Re: ny farmavagn

Dunken  
#317756 Har glömt att lägga ut bilder på den nya belysningen på traktorn och vagnen :mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: Sv: ny farmavagn

perpet98  
#396288 Påväg ut med ett lass björk ved

Avatar Fallback

Re: ny farmavagn

rikard_e  
#396320 roligt! Fortfarande lika nöjd? :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).