Socialt (mer om oss)

VM Falun 2015

115 inlägg 36635 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#317548 Ha ha, klart du flyr ut till skogen och utom täckning! Själv så är jag på stadion och ler :smile:

Elmia
Avatar Fallback

Re: VM Falun 2015

axwell  
#317551
stegmaster skrev: Kalla verkar var i riktig bra form nu, sen finns det vel nån "utländing" ochså som kan blanda inn sig. 8)


Tänkte du på Tehreses intervju ikväll där hon säger att bland dom utländska åkarna kan Kalla bli den farligaste ?

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#317567
axwell skrev:
stegmaster skrev: Kalla verkar var i riktig bra form nu, sen finns det vel nån "utländing" ochså som kan blanda inn sig. 8)


Tänkte du på Tehreses intervju ikväll där hon säger att bland dom utländska åkarna kan Kalla bli den farligaste ?

Nope, tänker på på hur hun gick förra hälgen i Östersund, slo ju dom Norsk hur klart som helst. :surp:
Så Kalla kommer bli farlig för dom Norska imorron.
Gissar det blir Kalla mot 2 Norske som kommer kämpa om medaljerna.
Kowalschyk(eller hur det nu skrivas) går ju inte.

   TS
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

Fredrik Reuter  
#317640 Så rätt du hade Stegmaster!
Men ändå, surt för oss svenskar.
Grattis till er Norskar, jag tror ni faktiskt ni kan ta alla guld detta VM!

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#317698
Fredrik Reuter skrev:Så rätt du hade Stegmaster!

Puh, just hemkommen. :smile:

Ja ser at det stemmte bra på damsidan.
Lite överraskning hos herrerna, men det er ju bara kul.
Sitter och kollar repriser på tv efter en UV med vit mössa, men inte hittat nån enn. :wink:
Forsöker med gissning innför morgondagen.
Tror det blir Sverige och Norge som kommer kämpa om gullet på damsidan.
Blant herrerna er jag mer osäker, men gissar at Sverige kommer före Norge.

Sen våger jag mig på gissning just nu, tror Norge slår Sverige i bakkhoppningen. :D
Guldet går nog til Tyskland eller Austria.

   TS
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#317703 Men vi slog Marit! :grin:

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

JensSkoog  
#317710
Uvskogen skrev:Men vi slog Marit! :grin:

Ja, och Hellner kom foran Nordthug :grin:

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

JensSkoog  
#317731 Men, vem har hörd om Rune Velta från Norge! Inte jag, men jag ser att han tagit guld :grin:

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#317740
JensSkoog skrev:Men, vem har hörd om Rune Velta från Norge! Inte jag, men jag ser att han tagit guld :grin:

Du må slå på den tingesten i stuen din som heter TV, å lete fram programmet som heter sport, så blir du oppdatert skal du se. :mrgreen:
Men holder med om at det var overraskendet med gull i hopp, selv om det ble verdensrekord forrige helg i Vikersund, så har de ikke gjordt det så bra tidligere i sesongen. :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#317744
Uvskogen skrev:Men vi slog Marit! :grin:


Ja varken Marit eller Petter har något behov av mer guldmedaljer :-P

Däremot unnar jag Astrid sin välförtjänta framgång efter allt elände hon haft med bl.a. broderns död. http://www.expressen.se/sport/os/norska ... -bror-dod/ @};-
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

Fredrik Reuter  
#317935 Hatten av till Norge idag. Dubbla guld i sprintstafetten är inte dåligt!

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#317955 Och i dag tycker jag verkligen synd om Sverige, som var med så bra innför avslutningen av herrernas lopp.
Guldet var vel redan klart då, men ni hadde haft god chans på medalj, som då givetvis russerna lyckas ta efter man knäckt staven til Teodor Peterson. :sad:

Jo 2 guld, 1 silver redan och nu er vi fasan mig bra med i kombi bakhoppningen ochså, hur ska detta sluta? 8)

Ni får usäkta oss Norrmenn då vi blir lite kaxiga, då det lyckas så bra i den stora världsidrotten, skidor. :lol: :lol:

Edit; Just det ja, gissning inför morgondagen: Ingen medaljer til Sverige eller Norge. :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

JensSkoog  
#317961
stegmaster skrev:Ni får usäkta oss Norrmenn då vi blir lite kaxiga, då det lyckas så bra i den stora världsidrotten, skidor. :lol: :lol:
Edit; Just det ja, gissning inför morgondagen: Ingen medaljer til Sverige eller Norge. :mrgreen:

Får gärna bli en till Sverige - det varit trevligt!
Annars sitter ju folk på Hawaii, på Tonga och Madagaskar limmade till skärmen nu om dan och följer skidåkning :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#317965
JensSkoog skrev:
stegmaster skrev:Edit; Just det ja, gissning inför morgondagen: Ingen medaljer til Sverige eller Norge. :mrgreen:

Får gärna bli en till Sverige - det varit trevligt!

Visst vore det trevligt, problemet er bara at inte finns någon övelse imorron. :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: VM Falun 2015

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#317978 Mando Diao skulle spela, det luktar VM-guld i musik! :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).