Bioenergi

Kraftigt prisfall på biobränslen

31 inlägg 18162 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Kraftigt prisfall på biobränslen

rikard_e  
#308758 Tror jag får runt 65-70 kr genom att vi samkörde, så det bör bli runt 2000 m3. Ett år sen fick jag 85kr
Sen har jag en grothög liggandes som jag inte har nått avtal på än, tror inte jag får mer än 60 kr

Avatar Fallback

Re: Kraftigt prisfall på biobränslen

Simon.M  
#308770 Sitter o funderar får 225kr fub för bränsleveden och 250kr för lövmassan tror jag skickar det som bränsle

Användarvisningsbild

Re: Kraftigt prisfall på biobränslen

machonisti  
#308775
Simon.M skrev:Sitter o funderar får 225kr fub för bränsleveden och 250kr för lövmassan tror jag skickar det som bränsle

Det var inte underligt!

Avatar Fallback

Re: Kraftigt prisfall på biobränslen

Hema  
#308780
Niking skrev:BioRuzena: Aska innehåller många nyttiga näringsämnen. Bättre att askan återförs till skogen än att den läggs på deponi.
/Niklas

Ja om askan endast består aveldad ved, men sopaska, nej tack. Du menade säkert så men det framgick inte.

Avatar Fallback

Re: Kraftigt prisfall på biobränslen

Hema  
#308781 Finns det lösningar som innefattar attvi inte behöver elda, så låter det lovande och sedan beror det såklart på om det är i närheten av att vara ekonomiskt lönsamt.

Avatar Fallback

Re: Kraftigt prisfall på biobränslen

Träförädlare  
#317234 Jag blev bjuden 58kr/m3s av mellanskog Gästrikland.

Avatar Fallback

Re: Kraftigt prisfall på biobränslen

Hema  
#317274
Träförädlare skrev:Jag blev bjuden 58kr/m3s av mellanskog Gästrikland.

Oj, det lät lågt. Kan Egon spela in i raset?

Avatar Fallback

Re: Kraftigt prisfall på biobränslen

torpöbo  
#317289
Simon.M skrev:Sitter o funderar får 225kr fub för bränsleveden och 250kr för lövmassan tror jag skickar det som bränsle


Du lär spara in de pengarna på billigare drivning samt att du slipper avdraget på 3 % som läggs på nassaveden. I detta fallet 7,5 kronor.

Avatar Fallback

Re: Kraftigt prisfall på biobränslen

Simon.M  
#317295 Grannen säljer sin för bränsleved för 295kr synd jag han teckna för 225 :) kan vara värt att kvista lite när man får så dåligt för groten

Avatar Fallback

Re: Kraftigt prisfall på biobränslen

stektlök  
#317313 Vi får inte glömma att räkna om talen. Vi säljer flis i flisad m3 och vad är det i fub ?

Avatar Fallback

Re: Kraftigt prisfall på biobränslen

Simon.M  
#317327 Är 2,7 omräkningstalet

Avatar Fallback

Re: Kraftigt prisfall på biobränslen

stektlök  
#317336 Ne de tror ja inte

Avatar Fallback

Re: Kraftigt prisfall på biobränslen

Simon.M  
#317412
stektlök skrev:Ne de tror ja inte

Jasså hadde för mig att det var 2.7 men kan ju haft fel då får jag be om ursäkt

Avatar Fallback

Re: Kraftigt prisfall på biobränslen

Brickan  
#317415
stektlök skrev:Ne de tror ja inte
http://www.bioenergiportalen.se/?p=6851

Avatar Fallback

Re: Kraftigt prisfall på biobränslen

stektlök  
#317417 Kan inte öppna... antar det stämmer med 2,7. Jag tycker ändå att ca 60 kr x 2,7 blir rätt hyfsat betalt för skräpträd som ä halvrötna å allt annat. Man lägger inte så mycket tid på det heller med att fälla å kapa max2 ggr eller oftast 1 gång.
Sedan tycker man juh givetvis att man kunde få mer betalt :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).