Gallring

Händelserik dag i skogen

5 inlägg 3608 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Händelserik dag i skogen

sundelius  
#317210 Ja dagarna i skogen brukar ju gå sin gilla gång men idag var det händelserikt!

Började med att såga i taggtråd när jag högg upp rågången, bara och lomma till tältet och fila :roll:

Sen kom farsgubben och lillen och vi flyttade tältet till den nya gallringen. Efter flytt var det givetvis korvgrillning :smile:

Ensam igen började jag ta lite vindfällor och rötgranar, helt plötsligt hängde gripen i hydralslangarna. Efter många om och men lyckades jag hitta sprinten :surp: och fick gripen på plats igen.

På väg till avlägget fick jag se att jag skavt av pipen till kombidunken, trots att det nu började bli mörkt hittade jag den :surp: . Första gången i vintern jag var glad att det är så mjukt i backen, trots att jag kört över den med lasset var den oskadd :smile:

Lastade av och hoppade i bilen, nu var det kolmörkt. Skulle ta en annan väg hem då den branta backen på vägen hem var blankis på morgonen. Snön var som sirap så snart satt jag fast, tack vare diffen kom jag loss men kom bara en bit in jag gled ner i diket. Efter mycket jobb tog jag mig loss själv.

Frugan såg väl lite sur när jag ramlade in vid sjutiden men va fan imorgon är det nog normal lunk igen :grin:



   TS
Malwa
Avatar Fallback

Re: Händelserik dag i skogen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#317255 En sån dag alltså. Man får fira att man lever, i alla fall. :)

Användarvisningsbild

Re: Händelserik dag i skogen

JensSkoog  
#317265 Sådär dagar kann vi alla ha - då blir det gnäll i stugan när man står i
dörren och är taskig och blöt och mobilen har tagit slut så man inte
fick berättad vad som skett :mrgreen:
Själv har jag haft när på en perfekt dag, med vedkapning och klyvning och
senn gjorde min fru och några kamratar visit på vedbacken där jag bjöd på korv
och skogskaffe! Det gillar dom, och et par av dom tar even
med sina fruntimmer när jag bjuder ut :grin:
Men - taggtråd är djävulens sämsta påhitt 😡

Avatar Fallback

Re: Händelserik dag i skogen

isteskog  
#317269 Låter som en trevlig dag i skogen Sundelius! :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Händelserik dag i skogen

sundelius  
#317272 Jo slutet gott allting gott.
Inget fel på dagen, mer ovanlig :smile:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).