Öppna kategorin

Fredagen den 13:e

15 inlägg 4475 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Fredagen den 13:e

bgl  
#316151 Att fredagen den 13:e är den sämsta dagen för den som vill ha tur vet ju alla!(?)
Har alla klarat sig lika bra idag som alla andra dagar eller har oturen grinat någon i ansiktet?
Själv hade jag och några andra bilförare maximal tur när vi kunde rädda en helt osannolik situation som en ambulans försatte sig och oss i. Mitt i tät eftermiddagstrafik på en riksväg med 90-begränsning fick en ambulansförare för sig att göra en u-sväng och detta utan blåljus! Dessutom felbedömde hen vägbredden och tvingades göra ett omtag med troligen växelspaksfummel. Många goda bromsinsatser av bilar från båda håll plus stor tur räddade läget.
Har alla andra haft samma tur som vi och ambulansföraren hade idag?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Fredagen den 13:e

Fredrik Reuter  
#316152 Återkommer imorgon, vågar inte idag! :shock: :wink:

Avatar Fallback

Re: Fredagen den 13:e

Blivande snickare  
#316161 Har inte haft några större problem hittills men kvällen är ung :D

Avatar Fallback

Re: Fredagen den 13:e

tallen100  
#316163
Blivande snickare skrev:Har inte haft några större problem hittills men kvällen är ung :D

Gick ju inte så bra för dej med vedhuggnings spelet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Fredagen den 13:e

Erre  
#316164
Blivande snickare skrev:Har inte haft några större problem hittills men kvällen är ung :D


Som snickaren säger, än kan det hinna skita sig mång dubbelt å rejält!! :wink:

Avatar Fallback

Re: Fredagen den 13:e

Blivande snickare  
#316166
tallen100 skrev:
Blivande snickare skrev:Har inte haft några större problem hittills men kvällen är ung :D

Gick ju inte så bra för dej med vedhuggnings spelet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Återkommer i bägge trådar :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Fredagen den 13:e

Vardon  
#316251 Det är ju kalle ankas turdag. Iofs vaknade jag imorse (mitt första fel) men det är bara att hedra kalle med lite tecknat så går det bättre....

Användarvisningsbild

Re: Fredagen den 13:e

totte  
#316252 Lyckades köra till återvinningen i Tollarp med en uttjänt kyl/frys, utan att tappa den av släpet eller tappa hela släpet. Bilen startade både när jag skulle dit och när jag skulle hem. Lyckades backa in släpet på gårdsplan utan att riva häcken eller köra över soptunnorna, rev inte ens av ett positionsljus. Fick inte fortkörningsböter. Så nu har jag nog förbrukat den mesta upplagrade tur jag har haft, men överlevde i alla fall fredag den 13:e utan missöden, trots att jag utmanade ödet rejält :D .

Avatar Fallback

Re: Fredagen den 13:e

Blivande snickare  
#316275 Inga missöden här heller, å då var det full fart hels kvällen igår! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Fredagen den 13:e

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#316351 Halkade och slog i ryggen kl 05.38 på fredags morgon den 13:de när jag lämnade bilen på parkeringen på jobbet. Känner fortfarande av en öm rygg men eljest klarades fredagen rätt bra...

Användarvisningsbild

Re: Fredagen den 13:e

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#316353
totte skrev:Fick inte fortkörningsböter.

Jag har fått fortkörningsböter en gång i livet, gissa på vilket datum :sad:

Användarvisningsbild

Re: Fredagen den 13:e

Seb macahan  
#316355 Hade en "plan" för frugan o mig i går kväll. Jag somnade. Jag är helt övertygad att denna dag för otur med sig. Sova herregud.......det kan man ju göra när man blir gammal.

Avatar Fallback

Re: Fredagen den 13:e

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#316356 Låter bra hittills, då är det bara en till fredagen den 13:e detta året att överleva.

Användarvisningsbild

Re: Fredagen den 13:e

machonisti  
#316402 Olyckan kom lördagen den 14:de till oss. Min fru som jobbar skifte halkade på jobbet idag å fick lov att åka ambulans till sjukhuset. :sad:

Användarvisningsbild

Re: Fredagen den 13:e

totte  
#316420
machonisti skrev:Olyckan kom lördagen den 14:de till oss. Min fru som jobbar skifte halkade på jobbet idag å fick lov att åka ambulans till sjukhuset. :sad:


Ush då så tråkigt! Hoppas det inte är nåt som ger bestående men.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).