Motorsåg och handhållet

HVA 350xp på G!

10 inlägg 5050 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

HVA 350xp på G!

woody  
#6715 hej!
hörde av en hva säljare att det är på g en uppgraderad version av 346xp sågen som kommer att ligga på 50cc ha x-torq motorn primer mm.?
är det någon här som hört något om detta?
sågen var under tester just nu så han hade inga exakta spec.på sågen annat än att det förmodligen skulle komma till hösten!

Mvh woody :D



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6719 Hoppas att dom INTE kommer med den .......då blir den ju som 455/575 *suck*För miljövänlig..men det kan nog dyka upp men jag tror att den ersätter 345/350 en "farmar" såg...

Avatar Fallback
woody  
#31591 Vad va det jag sa! :D och sa det inte igår direkt! , och någon flopp blev det väl inte!?
har själv en346xp ej NE.
Är det stor skillnad (karaktärsmässigt) mellan 346gammla &346 New Ed. sågarna...

mvh Woody

   TS
Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31593 Men den nya 346 är INGEN xtorq (Tack husqvarna)
Det skiljer på cylindern (diameter & lite i kanalerna) Primer Och kompventil annars är det samma som den gamla 346:an :D lite piggare är den nya, men den kan bara fås med cat.... 😡

Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31600 Låter lite som den Jonsered 2054. I samband med att dekomp introducerades så ökades effekten lite grand m.,h.a. ny kolv bl.a.. Den nya 346:an låter ju spännade men man får nog svårt att motivera att byta ut den gamla mot den nya :)

Avatar Fallback
woody  
#31612 exakt!
är då hur nöjd som helst med min346xp :D som att skära smör,om man har vasst vill säga!
dekomp enligt min mening helt onödigt, till för gammla gubbar! :shock:
primer kan väl va bra några färre ryck i snöret om sågen stått, men min startar alltid på typ tre drag om den stått annar på första.

mvh woody 8)

   TS
Användarvisningsbild
maccall  
#31632
woody skrev:dekomp enligt min mening helt onödigt, till för gammla gubbar! :shock:
primer kan väl va bra några färre ryck i snöret om sågen stått, men min startar alltid på typ tre drag om den stått annar på första.

mvh woody 8)


Nix, dekompressionsventil på sågen är lika mycket till för att skona sågen från klantskallen som rycker i snöret. Att det sedan också blir lättare att dra för oss klantskallar är bara en bonus...

Japp, primer är bara bra, skonar också sågen genom man inte behöver rycka i snöret lika många gånger för att få soppa till förgasaren.

Fast jag hade nog gärna haft ventil på min 2147:a, den tar emot ganska ordentligt i snöret, nästan som min 372:a...

Avatar Fallback
peter399  
#32225 Detta verkar ju lite märkligt med en 350XP .. Tycker i så fall att den nya 346:an borde heta 350XP eftersom den har 50cc..
Eller blir det en ersättare till 350 ? Men då borde det ju inte vara en XP såg eller ?? Konstigt konstigt..

Användarvisningsbild
maccall  
#32227 Jag tog för givet att det var den nya 346:an de menade. Kanske kommer den i ännu en version som håller för 2010-kraven, men då lär det väl dröja tills de är helt tvungna, den är ju skapligt populär som den är nu...

Å 350 har ju fått sin efterföljare i 450. Men det kanske var den som menades då, det är ju en "X-Torque", och det kanske handlaren hade uppfattat som "XP". Det är ju i alla fall en bokstav lika...

Användarvisningsbild

Re: HVA 350xp på G!

Fredrik Reuter  
#441537 Detta är februari månads #tb10 tråd 2017.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).