Motorsåg och handhållet

Hål i ljuddämparen

4 inlägg 2673 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hål i ljuddämparen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#316022 Har fått ett hål i ljuddämparen på 550:n, antagligen när den ramlade av traktorn :oops: . Mindre än 1 mm i dia. Låter inte annorlunda tycker jag. Är detta något man måste fixa?

Går det att laga eller byter man hela? Min MIG-svets gör nog hållet ännu större misstänker jag... :mrgreen:



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Hål i ljuddämparen

traktorz  
#316051 En del borrar ju upp ljuddämpare som första trimningsåtgärd. I ditt fall, dra i en självgängande plåtskruv. Eller TIG/gassvets lagning.

Användarvisningsbild

Re: Hål i ljuddämparen

totte  
#316054
Mangan skrev:Har fått ett hål i ljuddämparen på 550:n, antagligen när den ramlade av traktorn :oops: . Mindre än 1 mm i dia. Låter inte annorlunda tycker jag. Är detta något man måste fixa?

Går det att laga eller byter man hela? Min MIG-svets gör nog hållet ännu större misstänker jag... :mrgreen:


Om det inte stör ditt estetiska sinne för mycket så är det absolut betydelselöst. För att laga är hårdlödning nog det som skulle funka bäst.

Din förmodan om MIG:en finner jag helt korrekt.

Användarvisningsbild

Re: Hål i ljuddämparen

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#316360 Hårdlödning i ljuddämpare funkar alldeles utmärkt. Jag jobbade en gång med att få till en värmeväxlare i ljuddämparen istället för att köra med avgasvärme och då var det metoden att hårdlöda in ett antal rör i ljuddämparen som gällde.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).