Motorsåg och handhållet

Husqvarna 545FX 11/12 Råd

2 inlägg 3050 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Husqvarna 545FX 11/12 Råd

bopedibop  
#315774 Hej

Jag försöker bilda mig en uppfattning om gamla röjsågar och får nog ställa en fråga i forumet då jag inte har nån koll på detta även om jag letar som en tok här.

Hur är det att köpa en begagnad proffs röjsåg som tex Husqvarna 545FX från 11/12? är det nåt jag ska kolla på specifikt, att den kanske har kass vinkelväxel eller var det nåt om att förgasaren ?

Det utlovas tre månaders garanti, det verkar ju bra?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 545FX 11/12 Råd

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#315933 Det viktigaste är att provköra den så den går bra, den har säkert bytt förgasare om den har varit i proffsbruk. De är ganska råa vid uppvarvning, det liksom rister i riggröret, men det är inget som märks när man röjer i skogen för då är det ju sällan man behöver gasa upp från tomgång med stillastående klinga.

Om det är bra köp beror ju på priset.
Jag ska sälja en 555 FXT snart, den är ganska exakt 2 år gammal och väldigt lite körd, ca 40 timmar. Lägger upp den på köp/sälj kategorin när det är dags.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).