mån 09 feb 2015, 19:19#315495
Det är inte omöjligt att jag missförstår, det händer en del. Får jag då inte reda på vad jag missförstår så står det still i diskussion för min del.
Jag tror det är svårt att diskutera sånt här sakligt när man har väldigt lite insikt i hur det funkar och har bra ideer om hur det kunde varit.
I detta faller verkar det som om du med enkla medel kan få det precis som du vill. Med ett enklelt samtal vilket låter toppen.
Alla snackar om hur bra det är med internet butiker för de tror det blir billigare. De tänker inte på allt runtomkring, oftast för de helt enkelt inte vet att det finns annat att tänka på. De ser ett pris de tror är toppen och kör på det. Likadant var det innan internet då postorder var på topp.
Det såldes grejer hit och dit på löpande band och just sågar såldes en hel del. Ibland var det lycksökare som köpte tio och for ut o sålde ett par kvällar.
Billiga sågar som i vissa fall helt saknade support i Norden. Hoffco, Indian är två exempel där det med nöd o näppe gick att få tag i delar då de krånglade.
Säljaren hade ofta inte en aning utan sålde såg, glad i hågen och när det sen strulade så fanns ingen hjälp att få.
En av de stora grejerna som gör ett märke bra är just servicen man får innan och vid köp. En annan stor fördel med återförsäljarnät är att de har kontakt med tillverkare och får reda på vilka saker som ska göras innan leverans. Uppdateringar, service etc..
Att det gor att handla genom internet betyder inte mycket mer än just det. Det snackas inget om vad man får för pengarna eller var det ska servas efter köpet. Klart de kan servas på vilken verkstad som helst, men vem betalar vad? Ska jag betala för missade grejer, ska säljare eller köparen?
Jag tar inget goodwill på en såg jag inte sålt. Jag kan möjligen ta garanti om det är solklart att det är det. Jag tar inte emot jobb som är resultat av andras misstag av flera anledningar, främst för att de ska få reda på att det hänt nåt och få chans att rätta till det men även för att det Alltid blir strul om vem som ska betala.
Så handlas det på internet kan det servas där med i mitt tycke. Jag vet att den kunden jag har tjänar på att inte handla på internet, de har visat sig många ggr. Det vet kunden med som har koll på utgifterna år för år.