Motorsåg och handhållet

Bra priser på Husqvarna

74 inlägg 20509 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bra priser på Husqvarna

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#315432 Jo, näthandel finns nog alltid och ersätter inget, möjligen postorder vilket är i stort samma sak.
Köper nåt efter en viss beskrivning och lägre pris och hoppas att det ska funka.

Vissa ställen kan man köpa allt på internet. Man behöver inte ha tag i nån som håller på med det dagligen utan väljer helt själv.

Vissa har inte internet och andra handlar inte på internet.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Bra priser på Husqvarna

Brickan  
#315435
Mange skrev:Köper nåt efter en viss beskrivning och lägre pris och hoppas att det ska funka.

Förutom priset, på vilket sätt skiljer sig det från att köpa i butik? Min erfarenhet är också att butiken sällan har det man köper i lager. Det man då betalar för är att handlaren agerar sekreterare och beställer åt en.

Användarvisningsbild

Re: Bra priser på Husqvarna

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#315437 Mindre såghandlare kanske inte har allt hemma och de har oftast mer delar än maskiner hemma.
Större tvärt om efter vad jag sett hittills.

Jag tycker det är krångligare o handla på internet eftersom det blir ingen personlig service, inget personligt ansvar.
Jag ska kunna träffa dem igen på stan eller krog utan att vara missnöjd, det vet handlarna, inte internet säljaren.

Funkar intye grejen jag köper över disk åker den dit igen, snabbt o lätt inget skickande o strul...
Antingen får jag en fungerande grej tillbaks, ny vara eller pengarna.

Finns internet butiker som inte har lager med. Du köper här och det skickas direkt från Kina och till dig.
När det sen krånglar vet ingen nåt om hur nåt funkar och du blir blåst!

Avatar Fallback

Re: Bra priser på Husqvarna

Hema  
#315447 Näthandeln ökar för varje år som går, men vad sägs om att man som kund går in på ex. Hva's hemsida, klickar i de varor man önskar och väljer sedan hos vilken ÅF, man önskar hämta ut och ev. betala hos. Då minskar behovet av att butiken behöver ha allt hemma, samt så blir det en personlig kontakt, där chansen för spontantinköp ökar. Butiken vinner på att få in fler kunder och kunden får bättre support, samt fraktfritt.

Användarvisningsbild

Re: Bra priser på Husqvarna

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#315453 Det finns redan...

Avatar Fallback

Re: Bra priser på Husqvarna

Hema  
#315456 Jag undrar just hur många som upptäckt den funktionen, jag syftade mer på en traditionell webshop, likt maskinklippet, som är smidigare att navigera. Jaja, då lärde man sig något nytt idag med.

Användarvisningsbild

Re: Bra priser på Husqvarna

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#315467 Det är ju bara o ringa till närmaste ÅTF o be dem ta hem vad du vill ha om de mot förmodan inte har det.

Du kanske får lite råd och tips i ditt produktval på köper.....

Användarvisningsbild

Re: Bra priser på Husqvarna

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#315469 Husqvarnas Hemsida och de flesta andra innehpller lite mer än en webshop och kan då upplevas lite krångligt för den som inte är intresserad av informationen kan jag tro. Jag gillar produkt info innan köp så mig stör det inte.

Avatar Fallback

Re: Bra priser på Husqvarna

Hema  
#315472 Om butikerna kan minska sina lager tack vare att de har ett smartare försäljningsystem, så sparar butiken pengar.
Samt kan man låta kunder göra en del administrativt arbete, så att personalen fick mer tid till de kunder behöver rådgivning.
Är det inte intressant?
Senast redigerad av Hema mån 09 feb 2015, 16:48, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Bra priser på Husqvarna

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#315475 Att butikerna minskar lager är inget som gagnar dig om du tror det, tvärt om. Lager är inget man tjänar pengar på, det är ren service.
Är det nåt som nu anses vara onödigt så åker det nog fort. Internet handeln har säkert inte massor hemma på lager utan tar säkert hem efter hand.
Nu är det inte så utan kunderna kräver att man ska ha allt hemma.
ÅTF blir nog glada om du ringer o vet vad du vill ha innan du kommer dit o ska hämta det.
Det gör mina fasta kunder och det funkar fint.

Avatar Fallback

Re: Bra priser på Husqvarna

Hema  
#315476 Verkar som vi bara missförstår varandra. :sad:

Användarvisningsbild

Re: Bra priser på Husqvarna

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#315495 Det är inte omöjligt att jag missförstår, det händer en del. Får jag då inte reda på vad jag missförstår så står det still i diskussion för min del.
Jag tror det är svårt att diskutera sånt här sakligt när man har väldigt lite insikt i hur det funkar och har bra ideer om hur det kunde varit.
I detta faller verkar det som om du med enkla medel kan få det precis som du vill. Med ett enklelt samtal vilket låter toppen.

Alla snackar om hur bra det är med internet butiker för de tror det blir billigare. De tänker inte på allt runtomkring, oftast för de helt enkelt inte vet att det finns annat att tänka på. De ser ett pris de tror är toppen och kör på det. Likadant var det innan internet då postorder var på topp.
Det såldes grejer hit och dit på löpande band och just sågar såldes en hel del. Ibland var det lycksökare som köpte tio och for ut o sålde ett par kvällar.
Billiga sågar som i vissa fall helt saknade support i Norden. Hoffco, Indian är två exempel där det med nöd o näppe gick att få tag i delar då de krånglade.
Säljaren hade ofta inte en aning utan sålde såg, glad i hågen och när det sen strulade så fanns ingen hjälp att få.

En av de stora grejerna som gör ett märke bra är just servicen man får innan och vid köp. En annan stor fördel med återförsäljarnät är att de har kontakt med tillverkare och får reda på vilka saker som ska göras innan leverans. Uppdateringar, service etc..

Att det gor att handla genom internet betyder inte mycket mer än just det. Det snackas inget om vad man får för pengarna eller var det ska servas efter köpet. Klart de kan servas på vilken verkstad som helst, men vem betalar vad? Ska jag betala för missade grejer, ska säljare eller köparen?

Jag tar inget goodwill på en såg jag inte sålt. Jag kan möjligen ta garanti om det är solklart att det är det. Jag tar inte emot jobb som är resultat av andras misstag av flera anledningar, främst för att de ska få reda på att det hänt nåt och få chans att rätta till det men även för att det Alltid blir strul om vem som ska betala.
Så handlas det på internet kan det servas där med i mitt tycke. Jag vet att den kunden jag har tjänar på att inte handla på internet, de har visat sig många ggr. Det vet kunden med som har koll på utgifterna år för år.

Avatar Fallback

Re: Bra priser på Husqvarna

axwell  
#315535 Är det vapenvila i tråden just?

Förstår om Hema tröttnar efter att ha lagt ner så mycket energi på kreativa idéer för att lösa ÅF:s dilemma.

Stihl försöker i viss mån att stötta sina ÅF kontra Webbutikerna...................

https://raketlasse.stihl-viking.se/sv-s ... s-193-c-e/
Läs rutan "Reservera produkt".

Men stämmer det? Fick det här i dagens e-post.

Maskinklippet erbjuder er nu några av Stihls populära modeller på motorsåg


Stihl MS 150 C-E Världens lättaste motorsåg. Vikt 2,8kg utan skärutrustning. Pris 4 290:- inkl moms. 2 Extra kedjor på köpet.

Stihl MS 193 C-E Bekväm och lätt 1,3kW motorsåg. Pris 3 690:- inkl moms. 2 Extra kedjor på köpet

Stihl MS 211 C-BE Effektstarkt vedhuggarsåg på 35cc. Pris 2 990:- inkl moms Ord.pris 3 990:-

Alltid Fraktfria maskinleverranser på Maskinklippet

Hälsningar från personalen på Maskinklippet.

No virus found in this message.
Checked by AVG - http://www.avg.com
Version: 2015.0.5646 / Virus Database: 4281/9082 - Release Date: 02/09/15


Här är det för mig givet att välja den servande ÅF:n eftersom det är en vettig ÅF.

Hade det varit en Husqvarna-produkt så känns det inte lika självklart att välja deras ÅF i tjusiga butiken med strikt prissättning och Zlatan-attityd.

Avatar Fallback

Re: Bra priser på Husqvarna

Elfving  
#315544
Mange skrev:Så handlas det på internet kan det servas där med i mitt tycke. Jag vet att den kunden jag har tjänar på att inte handla på internet, de har visat sig många ggr. Det vet kunden med som har koll på utgifterna år för år.

Jag har inga problem med att handla på internet. År 2009 köpte jag en Stihl Fs480 lokalt, och den har knappt behövt service fram tills idag så vad skall jag ha ÅF till? Visst, den är månskenskörd men har säkert gått 150 liter soppa genom den.
Köper man kvalitet så får man förhoppningsvis också det, oavsett om man handlar över internet eller i butik. För mig är service ingenting värt numera, det enda som händer när man anlitar en märkesverkstad är tyvärr att man får en jättefaktura på saker som man själv ansåg vara bagateller. De märkesverkstäder jag har anlitat genom åren har endera varit rötägg eller så har jag använt en leverantör som haft kassa produkter som inte hållit måttet helt enkelt, klart att service behövs då....
Det absolut viktigaste är att man kan lita på produkten. Håller leverantören dålig kvalitet, så spelar det ingen roll hur bra service de har. Du blir missnöjd i af.

Internethandel är bra så länge som man köper "rätt" produkter till rätt pris! Rätt produkt skall inte ens behöva support eller extern service de första 24 månaderna inom denna kategori är min åsikt! Sedan är den normalt avskriven och kostnaden var i alla fall så pass liten för en fakturerande företagare att en ny såg likväl kan köpas. Slit å släng javisst, men det är så systemet är uppbyggt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).