Massaved

ved i 60L sekk, hur mange sekker pr time?

33 inlägg 40363 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: ved i 60L sekk, hur mange sekker pr time?

trondsenti  
#315089 Hej.

Kom hjem fra Rotterdam men ble sendt direkte til Norges vestland, nærmere bestemt Langsten verft.
Kommer hjem om ca en uke.

Har i det siste tenkt mye på dette med en vedmaskin... Ser jo at effektiviteten blir høyere, og da spesielt om man selger storsekker ustablet.
Er prisen rett så blir det nok solgt det også. Men vil beholde vår manuelle "benk" for å lage småsekker og det virket som er for stort for vedmaskinen.

Hvilken vedmaskin er å anbefale? Vet at det finnes mange tråder på dette...
Ønsker en maskin som tar så stort virke som mulig, helst 35-40cm som minimum.

Kommer til å kjøpe brukt maskin, men helst yngre enn 10år.
Jeg ser Dalen 2054 er populær...

   TS
Användarvisningsbild

Re: ved i 60L sekk, hur mange sekker pr time?

Vedproducent  
#315092 Du behöver absolut ingen vedmaskin så duktiga som ni är med den manuella klyven och motorsåg. Högre produktion än min Kisaved kubik ju. Imponerande så köp absolut ingen vedmaskin för då sänker ni ju bara produktionen med en massa extrakostnader.

Avatar Fallback

Re: ved i 60L sekk, hur mange sekker pr time?

trondsenti  
#315094 Hehe, om man lager storsekker så kreves det jo minst en mann mer på våres produksjon jamført med en vedmaskin.
Og da går vi på 110% og blir slitne etter 2-3 timers arbeid.

Har gått mange runder med meg selv ang dette, og vurderer nå en vedmaskin.
Grunnen er at en vedmaskin holder et jevnt høyt tempo time etter time... det orker ikke vi.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).