Skogsnyheter

Skogsägarna har köpt skog av en viss anledning

10 inlägg 3921 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogsägarna har köpt skog av en viss anledning

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elmia
Avatar Fallback

Re: Skogsägarna har köpt skog av en viss anledning

isteskog  
#314701 Bra att fler och fler röster hörs i debatten om ägandet och skogsägarnas frivilliga avsättningar.

Användarvisningsbild

Re: Skogsägarna har köpt skog av en viss anledning

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#314708 Jo, det behövs! Ungefär lika många medlemmar i LRF och SNF, men de sistnämnda hörs tyvärr mycket mer i debatten.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsägarna har köpt skog av en viss anledning

Tosca  
#314845 Många i LRF inser inte att man som medlem behöver påverka och vara aktiv, utan sitter å klagar på att organisationen inte gör något för att bevaka ens egna intressen.

Avatar Fallback

Re: Skogsägarna har köpt skog av en viss anledning

isteskog  
#314857 Nu är jag inte med i LRF, men kan tycka att främst inom skogsfrågorna och äganderättsfrågorna så borde skogsägarföreningarna agerat tidigare. Det har blivit lite bättre på senare tid!

Användarvisningsbild

Re: Skogsägarna har köpt skog av en viss anledning

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#314858 Nu är inte jag medlem i LRF, men skulle kanske vara det om de såg till att vässa klorna ordentligt. Nu verkar klorna mest vara stensågade...
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsägarna har köpt skog av en viss anledning

Hema  
#314864
Niking skrev:Nu är inte jag medlem i LRF, men skulle kanske vara det om de såg till att vässa klorna ordentligt. Nu verkar klorna mest vara stensågade...
/Niklas

Kanske dax att du går med och agerar nyslipad kedja? :)
En annan grej som har dykt upp.. Det här med att avsätta mark o spara döda träd.Ju mer döda träd som står desto farligare blir ens arbetsplats...

Användarvisningsbild

Re: Skogsägarna har köpt skog av en viss anledning

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#314866
Hema skrev:
Niking skrev:Nu är inte jag medlem i LRF, men skulle kanske vara det om de såg till att vässa klorna ordentligt. Nu verkar klorna mest vara stensågade...
/Niklas

Kanske dax att du går med och agerar nyslipad kedja? :)
En annan grej som har dykt upp.. Det här med att avsätta mark o spara döda träd.Ju mer döda träd som står desto farligare blir ens arbetsplats...


Ser fram emot den dagen då arbetsmiljöverket förbjuder manuellt skogsarbete om det finns torrakar i arbetsområdet... Kanske nästa stollegrej i skogen för deras del efter varselvästarna... :lol:
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsägarna har köpt skog av en viss anledning

Bengt.N  
#314907 Vad tror du om ringklockor typ kobjällror itopparn på träna när det blåser så man hör om dom ramlar :-BD

Användarvisningsbild

Re: Skogsägarna har köpt skog av en viss anledning

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#314978
Bengt.N skrev:Vad tror du om ringklockor typ kobjällror itopparn på träna när det blåser så man hör om dom ramlar :-BD


Arbetsmiljöverket lär förbjuda sådan uppsättning om trädet är mer än 2 meter högt...
/Niklas

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).