Arbetskläder för skogen

Vilka skyddskläder har ni för motorsåg?

225 inlägg 150331 visningar 57 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vilka skyddskläder har ni?

mrvimek  
#290250 Allt i husqvarna tec och stihl hjälm för peltor skull :)

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#300288 Hittade en bra varseljacka på Tradera och har använt den nu i helgen, den verkar funka bra att ha på sig i blötan.
De säljer fler så är det någon som är sugen och prova så är här en länk. http://www.tradera.com/item/302444/2206 ... l-flyttrea

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

NVSskog  
#313679 Byxa: husqvarna technical extreme (älskar dem går med dem alltid varma och sköna)
Jacka: husqvarna technical ( helt okej jacka dock inte jätte varm)
Hjälm: husqvarna nya
Handskar: husqvarna med sågskydd ( älskar dem nu men hatade dem i början)
Skor: husqvarnas stövlar

Avatar Fallback

Re: Vilka skyddskläder har ni?

Carlfritidshuggare  
#313720 Hjälm: Stihl (hörselskydden är väldigt sköna, visiret kanske i kortaste laget - får in mer skräp än med gamla Oregon-hjälmen).
Jacka: Oregon Fiodland - fattar mig inte riktigt på placeringen av fickan för första förbandet (insidan av baksidan, där lär jag inte komma åt det) utan använder bröstfickan istället.
Byxa: Oregon Fiodland 2
Kängor: Oregon Waipoua
Stövlar (använder sällan det efter att ha köpt kängor: Tretorn Timber (tror jag de heter
Handskar: Jonsered

:oops: Kanske lite over kill för en fritidshuggare men jag visste ju inte riktigt vad som var vad när jag köpte och kläderna är sköna och rätt snygga. Myyyycket viktigt. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

T Landström  
#313744 Jag använder Husqvarna TE både jacka och byxor, på fötterna sitter ett par Meindl Woodwalker och huvudet skyddas av en Peltor hjälm med ett par Peltor WS Alert XP på!
På händerna varierar det efter årstid vad jag använder...

Sjukt nöjd med kläderna...

Avatar Fallback

Re: Vilka skyddskläder har ni?

Tunnebon  
#314409 Bra med föräldraledighet!
Passade på att åka runt idag och testa kläder.

Blev till slut jonsered stretch och tillhörande jacka samt Husqvarna technical 24 kängor.
Vilket lyft det kommer bli mot de gamla basicbyxorna! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

mghg  
#314418 Hjälm: Husqvarna Technical
Jacka: Husqvarna Technical Extreme + vid behov Agnes värmeväst (EN471) från Throw-Saw
Handskar: Guide 1 (kort handled, jackan har långa ärmar och det är sällan ordentligt kallt där jag bor)
Kängor: Stihl Comfort tillverkade av Elten
Byxa: Husqvarna Technical

Funderar på att köpa en Oregon varseljacka för att slippa använda EN471-väst när det krävs. Byxa och kängor köptes hösten 2007 så det börjar bli dags för ett byte, men än så länge är de hela och bekväma.

Avatar Fallback

Re: Vilka skyddskläder har ni?

gamla drängen1964  
#314446 Första dan i skogen med nya kläder,mycket nöjd!Kläderna heter Patron Safety det är stretc tyg i dom .Liknar Sthils kläder,men var billigare.Hoppas att de är slit starka.

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

TrioBrake  
#314892 Byxor: oregon Yukon
Oregons stövlar
Husqvarna hjälm med FM- Mottagare
Oregons egna handskar
Husqvarna jacka

Har alltid på mig grejerna om jag använder sågen, oavsett om de är ett äppleträd eller en gallring!
Senast redigerad av TrioBrake mån 09 feb 2015, 17:12, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Vilka skyddskläder har ni?

åberg  
#314927
TrioBrake skrev:Byxor: oregon Yukon
Oregons stövlar
Husqvarna hjälm med FM- sändare
Oregons egna handskar
Husqvarna jacka

Har alltid på mig grejerna om jag använder sågen, oavsett om de är ett äppleträd eller en gallring!

Inte för att vara retsam, jag kan bara inte låta bli att fråga: vad sänder du? :mrgreen:

(Själv har jag FM-mottagare.)

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

Peteflamingstar  
#315067
gamla drängen1964 skrev:Första dan i skogen med nya kläder,mycket nöjd!Kläderna heter Patron Safety det är stretc tyg i dom .Liknar Sthils kläder,men var billigare.Hoppas att de är slit starka.


Hej, var hittade du de kläderna!? Googlade lite men fann bara eldsäkra brandmanskläder...

Avatar Fallback

Re: Vilka skyddskläder har ni?

gamla drängen1964  
#315251 Hej jag bor på Åland kläderna köpte jag hos Dax.De säljer varor från en finsk firma,WWW.ikh.fi.Hängslena som följde med är märkta windsor.Har en huggarjacka av det märket som jag använt 4 år ,inte jättemycket men den har varit bra.

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

Peteflamingstar  
Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

TrioBrake  
#315477
åberg skrev:
TrioBrake skrev:Byxor: oregon Yukon
Oregons stövlar
Husqvarna hjälm med FM- sändare
Oregons egna handskar
Husqvarna jacka

Har alltid på mig grejerna om jag använder sågen, oavsett om de är ett äppleträd eller en gallring!

Inte för att vara retsam, jag kan bara inte låta bli att fråga: vad sänder du? :mrgreen:

(Själv har jag FM-mottagare.)


Mottagare ska det såklart vara, glömde att dubbelkolla innan jag postade inlägget :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Vilka skyddskläder har ni?

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#316268 Köpte Sthil comfort-byxa nyligen, 1900kr inkl. är lite mycket pengar
för mig men vad sköna. Håller de fem år till mig är jag nöjd.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).