Arbetskläder för skogen

Stihls Röjningsbyxor

11 inlägg 7296 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihls Röjningsbyxor

Djang  

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihls Röjningsbyxor

Skogshuggarn  
#31077
Djang skrev:Någon som har provat Stihls Röjningsbyxor? Eller vet om dom är bra.

http://www.stihl.se/katalog/produkt/70018866546/R%c3%b6jbyxa.html


Ja, jag har Stihls röjställ, och är väldigt nöjd med detta.
Såpass nöjd, att jag tom ska köpa loss ett och lägga undan "i reserv".

(1050:- kostade ett komplett ställ -07).

Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31392 Jag röjer med vanliga arbetarbyxor, blåkläder 100% bomull. Tunna men slitstarka.

Känns lite onödigt att ha vaddering och vattentätt mtrl, blir så varmt! Regnar det så drar jag på mig byxholkar, vadderingen behövs inte, smalbenen har väl härdats :lol:

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#31617
Palms skrev:Jag röjer med vanliga arbetarbyxor, blåkläder 100% bomull. Tunna men slitstarka.

Känns lite onödigt att ha vaddering och vattentätt mtrl, blir så varmt! Regnar det så drar jag på mig byxholkar, vadderingen behövs inte, smalbenen har väl härdats :lol:


När man blir äldre så vill man inte "plåga sig i onödan", men visst!,,, det går säkert att röja även i "pyjamasbyxor" för den som så önskar,,,,, :lol:

Användarvisningsbild
kava  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31637 Var hos en orange handlare för 3 veckor sedan och kände på både Sthils och Husqvarnas röjarställ. Efter lite fundering och prat med handlaren blev det Husqvarnas ställ. Kändes lättare och smidigare. Priset jämförde jag inte. Husqvarnas kostade 1500 kr inkl. moms. Fick ingen rabatt då det var första gången jag handlade på det stället. Handlar mest hos en som säljer röda saker. Men de har inte röjarställ i sitt sortiment???

Avatar Fallback
Djang  
#31660 Stihls Röjningsbyxor är beställda, får se när dom kommer hem! Kanske man slipper bli blöt som idag!

   TS
Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31679
Djang skrev:Stihls Röjningsbyxor är beställda, får se när dom kommer hem! Kanske man slipper bli blöt som idag!


Är det blött ute håller man sig torr med vattenavvisande kläder i minst 10-12 minuter,uppåt en kvart om man står still.

Byxholkar tycker jag är superbra o billigt.

Avatar Fallback

Re: Stihls Röjningsbyxor

stihl  
#50845 Är det en regndag har jag regnkläder med hela byxor och jacka och ett underställ under det funkar skitbra. Ja man blir svettig under ett regn ställ men bättre de än blöt och kall. Annars har jag vanliga byxor utan vadering har aldrig haft problem med att det gör ont på smalben. Har prövat hsq ställ byxorna var täta fast det är ventelations hål och en knepig passform bättre med vanliga bomuls byxor.

Avatar Fallback

Re: Stihls Röjningsbyxor

dag-man  
#50911 spelar ingen roll vilken man tar, husqvarna eller stihl. båda funkar lika bra.

Användarvisningsbild

Re: Stihls Röjningsbyxor

Skogshuggarn  
#67665 Någon som provat de nya röjbyxorna fr Stihl?.
Orange fält på framsidan/låren!?! - hur smart var det egentligen?

Jag är såpass nöjd med de gamla som är på "utgående" att jag i dagarna köpta 2 par till för att ha "på lager".
Sista versionen av svart/grå har dessutom extra ficka med "vaddering" på utsida högerlåret som kompletterande dämpning mot riggröret.

Fanns inte på mina första, så det ska bli intressant att testa om det gör någon skillnad.

Avatar Fallback

Re: Stihls Röjningsbyxor

skog+ terri  
#68908 ja köpte hela stihlsröjsågsställ o är hel nöjd men hsq är inga bra färger på heller så de avgjode fallet o kollade på kängerna me o stilhs är mycket biligare o bättre

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).