Före och efter jobbet

skogs Nolia

44 inlägg 16468 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30822 Stämmer bra, lägger du på några ton överlass drar den ner driften på krypfart.

Elmia
Avatar Fallback
890.3  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30999 Det var bare de aller første med loadflex det var slik på..890,n jeg kjører går like fort selv med overlass..

Användarvisningsbild
Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31000 Det är då så på punkt 3:an jag kör. Du har för små överlass :D

Avatar Fallback
890.3  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31014 jeg spurte en selger på valmet å han fortalte meg det..

Avatar Fallback
Nolltax AB  
#31109 Stora Nolia Piteå 2 - 10 augusti noterade jag spontant i en skogstidning.
Jaha.... Jag var tvungen offra Umeå, siktade in mig på Bollnäs.
Piteå..... PR-ansvarig borde tvingas gå plankan.......

Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31110 Vet inte riktigt vad du menar nolltax men stora nolia är varannat år i Umeå och varannat i Piteå... Har varit så sen urminnes tider..

Avatar Fallback
Nolltax AB  
#31321 Skogs Nolia 12 till 14 juni 2008 i Umeå.
Och så vänder vi blad och Stora Nolia Piteå 2 till 10 augusti 2008.
Den som inte är mätt på skogsmässa kan dessutom boka in 29 till 30 augusti Bollnäs......
Trodde Ni däruppe behövde sysselsättning under den mörka perioden, inte den ljusa......

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#31326 Det är en viss skillnad på Nolia och "Skogs" Nolia.

Den förstämnda är för alla som säljer allt från "tingel-tangel" till dammsugare/utomhuspooler och hela egnahem.
Den mässan går av stapeln vartannat år där man alternerar mellan 2 olika orter precis som Trilla redan förklarat.

Skogs Nolia,,,, är enbart med inriktning mot skog, och inget annat.

Avatar Fallback
Nolltax AB  
#31334 Eeeh... Jaha..?

Så skogs-Nolia 12 till 14 juni riktade sig till oss skogsägare?

Och stor-Nolia 2 till 10 augusti nasar tingel å tangel.....?

Varför mina leverantörer prioriterar tingel å tangel nolia begriper jag ej.....

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#31336 Naturligtvis är det mycket skogsprylar även på "ordinarie" Noliamässan, men utbudet är inte lika koncentrerat enbart till skogsfolk som Skogsnolia.
Brukar vara ett grovt sortiment av småsågverk/vedklyvar/motorsågar/4 hjulingsekipage, osv, men man kan lika gärna köpa sig "en fejkad Rolex eller en ny Valtra" om så önskas,,,,:wink:

Användarvisningsbild
totte  
#31337
Skogshuggarn skrev:Den mässan går av stapeln vartannat år där man alternerar mellan 2 olika orter precis som Trilla redan förklarat.


Eh, den går av stapeln varje år, men vartannat i Umeå, vartannat i Piteå. Antar att det var så du menade. Det är i alla fall så det är.

Och som sagt där spänner sortimentet över det mesta, finns som sagt en del tingel-tangel, men till största delen är det seriösa företag i alla tänkbara branscher som visar upp sig. Rätt mycket skog och trädgård, dock inte de stora skogsmaskinerna, men en hel del traktorer, vagnar, vinschar, motorsågar och sånt. Och ofta mycket om ved, energi och eldning.

Kolla upp http://www.nolia.se/stora/ , där finns listan över alla tilltänkta utställare och annan info.

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#31338
totte skrev:
Skogshuggarn skrev:Den mässan går av stapeln vartannat år där man alternerar mellan 2 olika orter precis som Trilla redan förklarat.


Eh, den går av stapeln varje år, men vartannat i Umeå, vartannat i Piteå. Antar att det var så du menade. Det är i alla fall så det är. .


Alldeles rätt, Totte.

Mässan är årligen återkommande MEN!, man alternerar som sagt mellan 2 olika städer.
Håller även med om att de allra största flertalet är seriösa och tunga aktörer och mässan representerar ett väldigt brett marknadsområde.
Den som däremot vill se skördare/skotare mm, gör klokast i att inrikta sig på skogsnolia.

Avatar Fallback
Nolltax AB  
#31339 Så Stora Nolia Piteå riktar sig till turisterna å SkogsNolia Umeå var mässan jag som skogsägare var intresserad av men missade.

Kunde Ni inte sagt det på en gång.....?

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#31344 Ska vi reda ut det hela lite bättre, så funkar det såhär,,,,,

Stora Nolia, är en mässa som hålles för i stort sett allt branschfolk, oavsett om de säljer tingeltangel-egnahem eller jordbrukstraktorer.
Stora Nolia går detta år i Piteå - 2009 i Umeå - 2010 Piteå, osv.

Skogs-Nolia går endast av stapeln utanför Umeå med några års mellanrum och har mig veterligen aldrig hållits på någon annan ort, även om man nu pratar om att snickra ihop något i Norrbotten 2010.

Nästa gång man kör SkogsNolia i Umeå är 16-18 Juni 2011.

Vi pratar alltså om 2 helt skilda mässor men med samma arrangör och snarlika namn, så jag håller med om att det kan vara lite förbryllande.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).