Före och efter jobbet

opel

9 inlägg 9958 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

opel

özach  
#312938 hoj, är det nån här på forumet som ha r erfarenhet av opel combo. får röjsåg plats , ? hur
är dieselmotorerna ? finns på 1,3 och 1,7 l , skatt ? allmänt intryck av bilen i fråga !Med vänlig hälsning Özach :geek:



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: opel

anersimyra  
#312939
özach skrev:hoj, är det nån här på forumet som ha r erfarenhet av opel combo. får röjsåg plats , ? hur
är dieselmotorerna ? finns på 1,3 och 1,7 l , skatt ? allmänt intryck av bilen i fråga !Med vänlig hälsning Özach :geek:
Opel är vad jag vet identisk med motsvarande Fiat som har väldigt trevliga och snåla dieselmotorer. En röjsåg går utan problem in på längden.. :smile:

Avatar Fallback

Re: opel

mrvimek  
#312941 Fri hjulnaven bruka bli dålig och ramen . Men annars inge fel alls och jag har nya fälgar på vinter hjul om du är sugen att köpa ?

Avatar Fallback

Re: opel

Skogen i boden  
#313020 Vi har en på jobbet , går väl lite väl tungt lastad men vid 20000 är väl det mesta bytt

Användarvisningsbild

Re: opel

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#314005
özach skrev:hoj, är det nån här på forumet som ha r erfarenhet av opel combo. får röjsåg plats , ? hur
är dieselmotorerna ? finns på 1,3 och 1,7 l , skatt ? allmänt intryck av bilen i fråga !Med vänlig hälsning Özach :geek:


Har kollat på en Combo och du får plats med såg utan problem men bilen är väldigt låg. Slog till på en Renault kangoo 1.5dci och den var bättre på allt, högst markfrigång av de små skåpbilarna och dessutom sjukt bränslesnål, utan att överdriva så drar den 0.45l/mil! Den är dock lite mindre i skåpet och man får ha sågen på diagonalen.
Farsan köpte den av mig och den bara går o går, inga fel alls hitills, det trodde man inte om Renault 8)
Köp en bil med dieselvärmare, guld värt på vår/höst när det är blött och kallt i skogen!

Användarvisningsbild

Re: opel

Vardon  
#314012 Väldigt låg men finns bukplåt till dem. Min far har det på sin och annars hade den nog varit sönderkörd då den är väldigt låg.

Användarvisningsbild

Re: opel

totte  
#314150 Köp en Opel bli belåten,
se naturen genom plåten. :D

Avatar Fallback

Re: opel

özach  
#314182 jaha , låg ! kan nog inte vara lägre än caddy med 13 tums hjul ? :wink: kan det finnas nån som har en combo eller kango till salu
fin o välskött ? Västmanland med omnejd , söker bil med ac , krok , å m-v.

   TS
Avatar Fallback

Re: opel

sveakatten  
#314191 Har en 1.3a men säljer den inte, kolla lite på vad bilprovningen säger om bilar, man blir mörkrädd på vissa märken.
1.3an har kamkedja tillskillnad från dom flesta andra, vilket jag tycker är ett +.
Men utan värmare tar det lång tid innan den blir varm.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).