Skotare

Trelleborg däcken

6 inlägg 3346 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Trelleborg däcken

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31260 En gremoskördare jag kör en del efter har fått rejäla problem med sina trelleborgdäck, spricker i sidorna och har bara gått 1000h. Har även hört andra som har problem med nya trelleborgdäck.
Ägaren har för sig att kvaliten på dem sjunkit sen dem började tillverkas i ryssland. Lågt luftryck kan också vara en bidragande orsak, men dem har kört på trelleborgs rekomendationer...

Några andra som märkt av problemen? Har mest hört om 22,5däcken, vet inte om dem haft problem med dem större också?



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31391 Har hört om en som haft samma åsikter om nyare Nokiadäck på deras 1710. Ska bli intressant att se på våran nya om det stämmer. Annars så har vi varit supernöjda med Nokia tidigare.
Hade Trelleborg på cat skördare tidigare med mycket punkteringar.

Avatar Fallback
Runtorparen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32876 tjenixen.. vi har trelleborg på 860... vi har fått ut 3nya på garanti på den... fått en liten rispa och sen har hela sidan släppt:S

Avatar Fallback

Trelleborg skiten

gremo 1050f  
#45362 Hade trelleborg på den gammle maskinen 950r. Det var bara klämskador vi fick trycka i 4kg fram och 4,5kg bak och då fick vi inga skador men det blev hur jäkla stöttig gång i skogen det var som att köra på järn hjul men det höll. Men nu har då ju kommit med 16 lagers i sinna däck på vår nya har vi nokia med 16 lagers och dem håller hur bra som helst.

Avatar Fallback

Re: Trelleborg däcken

Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45381 Vi har Trelleborg på 901 och nu har de gått 2200 timmar och stora bitar har lossnat på dom. Inte bara på klackarna utan även på sidorna, speciellt på bakdäcken. Sen drar dom jäkligt dåligt med..En punktering har det varit med, innan jag började köra den. Då hade den gått bara några hundra timmar. De rysstillverkade däcken verkar vara kass.. 😡

Avatar Fallback

Re: Trelleborg däcken

gremo  
#45440 vi hadde oxå problem på gremo skotaren.var precis som om däcken smulades sönder inifrån.Vi bytte alla däcken på vagnen till nokian, sen dess har vi inte haft några problem.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).