Skogsvagn (Huggarvagnar)

Huggarvagnar

11 inlägg 6586 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Huggarvagnar

Boman650  
#311965 Va ska man ha för huggarvagn. gärna me lite längre kran. håller till i Västerbottens inland. Och Till en traktor på ca 80 hk å 4wd



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Huggarvagnar

rikard_e  
#311996 Vad har du för återförsäljaren i närheten?
Prisklass?
Lastkapacitet?
Hur lång kran? 6 -9 meter? eller längre?
Driven?
Begagnat eller nytt?
Vad har du för terräng?
Har du behov av att plocka av kranen till tex grävning och dikning?

Användarvisningsbild

Re: Huggarvagnar

Vardon  
#312010 Glöm inte winsch. Oavsett hur lång kran du skaffar dig kommer den vara för kort :)

Användarvisningsbild

Re: Huggarvagnar

Boman650  
#312492 Nä winsch ska man inte va utan å inte fjärrdosa häller. Letar efter nån 10 ton me kran på ca 7 meter

   TS
Användarvisningsbild

Re: Huggarvagnar

hlb  
#312503 Har just köpt Patruuna/Junkari 4169 med 9+ vagn direkt från Finland,(Vörå maskin o traktor. som talar svenska och momsen kvittas ut) . Mycket robust vagn och räckvidd 6,90. Har kört ut 400 m3fub timmer och massaved på två veckor och är mycket nöjd.

Avatar Fallback

Re: Huggarvagnar

olli  
#312511 Jag tror du har gjort ett utomordentligt val. :grin: Jag är oxo väldigt nöjd med mina Patruunagrejer, som består av driven 10 tonsvagn med 866 kran. Enligt min åsikt håller Patruuna mycket bra kvalitet. :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Huggarvagnar

Boman650  
#312592 He hade då jag aldrig tänkt på å ta vagn från Finland. Folk hämtar ju skotrar till rätt kurs så dom ha säkert vagnar till rätt kurs också. Tog du hlb me två spaks och elknappar eller sex spaks

   TS
Användarvisningsbild

Re: Huggarvagnar

hlb  
#312652 Tvåspak ergo som jag var van vid. Medräknat frakt sparade jag 30 000 på att köpa i Finland.

Användarvisningsbild

Re: Huggarvagnar

Boman650  
#312689 Kollade du nå hur mycket dyrare den här kranen va hlb
http://www.junkkari.fi/sv/web/sv/patruuna-5771
Va sugen på sån me 10 tons vagn

   TS
Användarvisningsbild

Re: Huggarvagnar

hlb  
#312786 Nej, men ring eller maila Ingvald på vmt och kolla. Din frakt borde ju bli billigare än min till skånegränsen. Min gick på 11 000 , men det är inräknat i min kalkyl. Hade vi inte fått regeringsskifte med följande sämre värde på svenska kronan mot euron hade jag gjort en ännu lite bättre affär.

Användarvisningsbild

Re: Huggarvagnar

Boman650  
#312842 Få göra det. Jag tro även lakapää säljer dom å jag ha väll inte mer än 30 mil till Torino

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).