Socialt (mer om oss)

Sämsta vs Bästa köp

46 inlägg 20816 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sämsta vs Bästa köp

inkazar  
#99707
nutte skrev:
inkazar skrev:
nutte skrev:Nog vare lite skoj att den hette just så renaulten, å det är en otroligt fin bil du köpt, har själv kollat på scenic som "fin bil" men det märkliga är, att alla Mekaniker/reparatörer man pratar med säger att renault går sönder HELA tiden, pratar man med renault ägare så är dom skitnöjda?!?!?! så jag får test köra min Kangoon ett par månader innan ja bestämmer hur man ska göra;)


ja vet inte ja om kangoon är något att gämföra rättvist med, den ja kör 10-15 mil om dan i är seg att köra som tusan och har en över jäkligt hög ljudnivå, dock är det en 04a, du kanske har en nyare modell?

Bästa köp.. jadu, måste vara min ny införskaffade handsfree, vet itne namnet på den, men alla ja pratar med blir så chockade över att dom itne hör skotarn när ja pratar i den!

Sämsta då.. hmm... kanske en BMW 318, den havererade efter ett halvår, fast de är klart, man ska inte behandla en bil som ja gjorde med den, bakhjulsdrift+snöföre=död bil. nä ja kommer nog inte på nått som inte har levt upp till mina förväntningar, (kanske dom är för låga? :geek: )



KAngoonen är just en 04, 1.5dci 80hk, å ja vet inte om ja fått nått speciellt ex, för ja tycker den är pigg som fasen å går tyst?!?! Men så beror väl allt på va man jämnför med, å som nån sa, ju dyrare däck på en gammal bil sänker ljudnivån lite iaf, kan ju ligga nått i det åxå...


glömde säga att ja inte har skåpet heller bara ett flak, ja pigg, de kanske den är? har aldrig haft en bil i 80-90 hk klassen.

Jadu torparn, javet inte om skåp kangoona är nå rymligare än min, men att en 110kg, 190cm Daniel inte får plats speciellt bra i flak versionen kan ja intyga :wink:
Den där rampen för x-tra ljusen? är de något egentillverkat eller införskaffat? så grymt snodigt ut =)

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sämsta vs Bästa köp

Torparn79  
#99762 känns lite moment 22 här, jag har aldrig provat flakversionen så jag kan inte jämföra men 184 cm och ca 150 kg Lindberg får plats bra i min..
jo, rampen är hemsnickrad, jag ville ha lysen på taket men jag tyckte att det såg "muppigt" ut med dom på takräcket (det såg ut som Musse och Mimmi Pigg var ute och åkte)..
gangsterkepsen är för att slippa att hela instrumentpanelen ska bli upplyst..

Avatar Fallback

Re: Sämsta vs Bästa köp

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99789 Nu skenar vi iväg lite;)... Men mina följande bilar, har faktiskt namn... Snuvan tex, det är min toyota starlet från 86;) skruttan, min folka pickup, Lotta en terrano, åsså kråkan en svart vw polo, åsså Nu blir det denna, som kommer att få heta TOTTE å gissa varför;)


Idag åkte korgen på taket på, för man får inte me sej stativet till gersågen annars, å ett vanligt takräcke är så klent så då blev det denna modellen... Sen fick ja på fälgarna iag åxå, Nu fattas bara bättre extralysen, nån blinklampa på taket, å sist men inte minst företagsloggan ja filar på;)

Användarvisningsbild

Re: Sämsta vs Bästa köp

totte  
#99793 Hähä, nej det går ju aldrig att gissa 8) Ser ju riktigt fin ut, nu är det dags att ut och använda den så den blir lite lagom använd och förstörd! :lol: Nä men hoppas nu du blir lika nöjd som jag är med Renutte hittills. Funderat på att döpa om den till "Konjak", det är ju faktiskt en Svart Renault.

Avatar Fallback

Re: Sämsta vs Bästa köp

Tosca  
#311713 Det här verkar ju vara en tråd som är värd att lyfta.

Användarvisningsbild

Re: Sämsta vs Bästa köp

totte  
#311737 Ja sannerligen, den har legat i träda länge.

Hmm, om det är bästa eller sämsta köpet må väl visa sig, men prisvärt var det väl med en fullt fungerande Citroën Xantia 97 för tretusen spänn. I synnerhet som han som sålde den, när jag bjöd fyratusen, sa: "Du får den för tre". Den får gälla för bästa köp så länge den inte klappar ihop.

Sämsta hittills var nog ett partytält från Jula, som blåste sönder första natten.

Användarvisningsbild

Re: Sämsta vs Bästa köp

JensSkoog  
#311847
totte skrev:Ja sannerligen, den har legat i träda länge.

Hmm, om det är bästa eller sämsta köpet må väl visa sig, men prisvärt var det väl med en fullt fungerande Citroën Xantia 97 för tretusen spänn. I synnerhet som han som sålde den, när jag bjöd fyratusen, sa: "Du får den för tre". Den får gälla för bästa köp så länge den inte klappar ihop.

Sämsta hittills var nog ett partytält från Jula, som blåste sönder första natten.

Om du kör inom kan du få ett nytt av mig - köpte det i 1999, och det ligger fortfarande uppe på vinden, outpackad :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Sämsta vs Bästa köp

Sti L  
#311984 Mitt beste kjøp :HQA 346
Mitt verste : STIHL 025

Användarvisningsbild

Re: Sämsta vs Bästa köp

Skogshuggarn  
#311989
totte skrev:
Sämsta hittills var nog ett partytält från Jula, som blåste sönder första natten.


Liknande upplevelse, men för 299:- (typ), så vet man ju att det förmodligen är "skräp" redan när man bär ut det från affären. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Sämsta vs Bästa köp

anersimyra  
#312034 Ett kinatillverkat gängsnitt från Biltema, stålaxeln som skulle gängas rensade lätt rent skiten.. :x :x

Avatar Fallback

Re: Sämsta vs Bästa köp

Hazzilla  
#312036 Sämsta: 4WMOTO skogsvagn med kran till ATV. Kvalitetsmässigt inget större fel men vilket gyckel att ha.
Bästa: Ford 4130 traktorn jag köpte i våras och Farma 8 ton skogsvagn med 6 m kran som jag hittade lindrigt begagnad.

Användarvisningsbild

Re: Sämsta vs Bästa köp

Seb macahan  
#312085 Bästa köp är tre som delar plats : köpte en MF165 som gått 2000timmar och såg ut som ny för 20+m. Sålde den 7år senare för 42+m. Köpte efter det en MF695 för 60+m som såldes för 90+m två år senare och då köpte jag en Same explorer för 88+m som jag sålde för 136+m. Sen köpte ja en ny NH. Och då var det nog slut med vinstaffärerna :lol:
Sämsta köp. köpte en Volvo V70 som gått 11000mil. Det ska jag aldrig mer göra, vilken skitbil.

Avatar Fallback

Re: Sämsta vs Bästa köp

surjämten  
#312243 Sämsta köp!
Har varit svag för bilar. Är inne på min tredje BMW vilket kostat lite. På sjuttiotalet åkte jag Volvo 164 E , vinröd med vinröd skinnklädsel, say no more!
Bästa köp!
Köpte ett 134 ha stort skogsskifte osett för fyra år sen. Två mille . Avverkade 34 ha direkt ( lrk )vilket gav 5000 fub X 380 .
Bör tilläggas att avverkningen var i besvärlig brant terräng med lång skotarväg. Vad skulle jag få i dag ??

Avatar Fallback

Re: Sämsta vs Bästa köp

isteskog  
#312248 Betydligt sämre! :???:

Användarvisningsbild

Re: Sämsta vs Bästa köp

totte  
#312355
Skogshuggarn skrev:
totte skrev:
Sämsta hittills var nog ett partytält från Jula, som blåste sönder första natten.


Liknande upplevelse, men för 299:- (typ), så vet man ju att det förmodligen är "skräp" redan när man bär ut det från affären. :lol:


Jomen, tror mitt kostade 399:-. Trodde ändå att det skulle stå över natten :oops: :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).