Skördare

Längdmätning

3 inlägg 3368 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Längdmätning

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#311932 Fick problem med längdmätningen och när vi testade så hade bara pulser på ena kanalen och för att testa byttes kabeln mellan pulsräknaren o lådan på aggregatet, då funkade de direkt men 3 träd senare i skogen var de dött helt på längdmätningen.....
När pulsräknaren sen togs ut,Leine Linde rs512, och delades fanns vatten i den.
Vad tror ni om att torka den? När jag öppnade var de en vattendroppe på den optiska avläsningen som jag blåste bort försiktigt.
Chansen är kanske så stor men aggregatet är gammalt o går bara på fastigheten så....



   TS
Användarvisningsbild

Re: Längdmätning

Skogstomte  
#311935 Den borde funka efter torkning såvida elektroniken överlevt - det kan ju blivit kortis på fel ställe av vattnet. Frågan är ju bara om du kan få den tät - den har ju redan läckt in vatten. När pulsgivarna byggs ihop görs det i renrum för att inte riskera damm som stör funktionen... Du får helt enkelt prova, gärna efter en vecka i ett pannrum eller annat torrt ställe så att elektroniken hinner torka ur ordentligt.

Avatar Fallback

Re: Längdmätning

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#311938 R enrum. ...då ska den in i mitt pannrum haha
Kökselementet får duga då, mest rädd att de blir en rosthinna inne i den

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).