Traktorer och processorer

MF 5455

9 inlägg 6030 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

MF 5455

Bubba  
#311694 Vad kostar det att skogsutrusta en MF 5455 med skyddsplåtar och grenavisare, plus vändbar förarplatts?
Och inte minst funkar dessa traktorer bra i skogen??



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: MF 5455

brassel  
#311802 Provsatte en i höstas skogsutrustad iaf, helt ok vändutrymme på den.
Kolla med Ölmstad smide som åtm håller på med göra skogsutrustningar
http://www.olmstad.com/se/skogsutrustni ... e-19671724

Avatar Fallback

Re: MF 5455

Tosca  
#311827 Golvet är väl inte plant i den, så lite obekvämt kan det kanske bli.

Avatar Fallback

Re: MF 5455

Zetor 25  
#311851 Betalade för två år sedan 62000 kr. Då var det bukplåt,ventilskydd,bakrutekil, plant golv,flyttad handbroms och omgjord inredning mot vänster hjulhus. Modell 5430.

Avatar Fallback

Re: MF 5455

brassel  
#311887 blev osäker om de var en 5455 jag provsatte nu när jag tänker efter

Användarvisningsbild

Re: MF 5455

Bubba  
#311910 Men hur är traktorn i övrigt då?
Funkar allt som det ska, Dyna 4 växelådan när det är kallt t.ex ??

   TS
Avatar Fallback

Re: MF 5455

550  
#312066 Har aldrig sett en MF med vettig markfrigång. De verkar mest vara för åkrar, där är de säkert fina att köra :wink:

Avatar Fallback

Re: MF 5455

Zetor 25  
#312110 Spärren till växellådan tror jag slår in vid 12-15 minus.Men det går relativt fort att få upp tempen med kraftöverföringen igång.Det är inget större problem för mej som bor i norr Hälsingland. Markfrigången vet jag inte på rak arm just nu.ev runt 40 cm? Har 28-38 tums hjul monterade. Nästan allt på traktorn styrs med el,och det går ju bra så länge det funkar som det ska. I övrigt använder jag den i gårdsbruk och vallodling där den är suverän. Det jag kan anmärka på är att jag tycker den är lite för törstig med tanke på storlek,tror nya 5600 serien är bättre på det med 3 cylindriga motorer enl. en granne, och väldigt mycket plast men det var det på övriga märken också, då jag var runt och kollade innan köp.Har bra uppbackning på service och frågor av Staffare i Hudik och det tycker jag är värt mycket.

Avatar Fallback

Re: MF 5455

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#312117 Hr en 5465 bara i lantbruket % för grävmaskintrailern. Dyna 4 funkar bra men är det kallt så tar det ngr minuter innan tempen är uppe som skrevs innan. Dock betydligt snabbare än magnumen som va tvungen o stå 20 minuter innan den funka....
Törstig om man har gasen i botten men sjunker ganska rejält om man sänker varvet lite, i alla fall på min.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).