Säljes

Mazda b2600 årsmodell 1998 4x4 #SÅLD#

6 inlägg 30641 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Mazda b2600 årsmodell 1998 4x4 #SÅLD#

Enstaberga  
#284145 Välskött Mazda som rullat 16800 mil. Nya bromsar fram och renoverad bakaxel. Bra mekaniskt och hygglig i plåt och ram. Mycket fina M+S däck. Skattad och besiktad året ut. Säljes för 23000 kr eller bytes mot traktor, skogskran eller fyrhjuling. (Finnes även stora terrängdäck för den av gyttja intresserade.) Bilen är givetvis fyrhjulsdriven..Hög och låg samt bakhjulsdrift hög.

Jörgen, 015557005@telia.com alt. 0155-57005



   TS
Användarvisningsbild

Re: Mazda b2600 årsmodell 1998 4x4 #SÅLD#

anersimyra  
#311561 Åh !! Min gamla " Malte Mazda ".. :smile: :smile:

Avatar Fallback

Re: Mazda b2600 årsmodell 1998 4x4 #SÅLD#

Enstaberga  
#311600 Japp, så är det! Ersatt med en Ford Ranger 2009, 3600mil, Diesel.. Malte slurpade i sig mer än 2, 5 liter bensin/mil oavsett väglagets beskaffenhet, däckens utformning och eventuell medvind.. "Nya" drar runt 0,7-0,8 trots att den fortfarande har en aerodynamik som en laggårsvägg.. Mycket nöjd nu också men visst var Malte charmig på sitt sätt och startade alltid oavsett kyla eller värme. Finns några roliga anekdoter kring bilen men som dock inte lämpar sig här.. Kom förbi på fika tjatar jag vidare om.. /Jörgen, Enstaberga

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mazda b2600 årsmodell 1998 4x4 #SÅLD#

anersimyra  
#311605
Enstaberga skrev:Japp, så är det! Ersatt med en Ford Ranger 2009, 3600mil, Diesel.. Malte slurpade i sig mer än 2, 5 liter bensin/mil oavsett väglagets beskaffenhet, däckens utformning och eventuell medvind.. "Nya" drar runt 0,7-0,8 trots att den fortfarande har en aerodynamik som en laggårsvägg.. Mycket nöjd nu också men visst var Malte charmig på sitt sätt och startade alltid oavsett kyla eller värme. Finns några roliga anekdoter kring bilen men som dock inte lämpar sig här.. Kom förbi på fika tjatar jag vidare om.. /Jörgen, Enstaberga
Jag köpte en ny ( 2013 långlagrad ) Ranger XLT i går, när jag skulle hämta den hos bilia var batteriet slut, de är fan ena ointresserade klåpare.. :oops: :oops: :oops: :x :x

Användarvisningsbild

Re: Mazda b2600 årsmodell 1998 4x4 #SÅLD#

anersimyra  
#311653
Enstaberga skrev:Japp, så är det! Ersatt med en Ford Ranger 2009, 3600mil, Diesel.. Malte slurpade i sig mer än 2, 5 liter bensin/mil oavsett väglagets beskaffenhet, däckens utformning och eventuell medvind.. "Nya" drar runt 0,7-0,8 trots att den fortfarande har en aerodynamik som en laggårsvägg.. Mycket nöjd nu också men visst var Malte charmig på sitt sätt och startade alltid oavsett kyla eller värme. Finns några roliga anekdoter kring bilen men som dock inte lämpar sig här.. Kom förbi på fika tjatar jag vidare om.. /Jörgen, Enstaberga
Ja det börjar bli dags för en tur till Nävsjön, jag messar i så fall innan.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Mazda b2600 årsmodell 1998 4x4 #SÅLD#

Enstaberga  
#311911 Utmärkt, kaffe med dopp finnes eller annan skaffning om du blir kvar längre stund..

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).