Motorsåg och handhållet

Svärdslängd i cm från motorsågskropp?

7 inlägg 6793 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Svärdslängd i cm från motorsågskropp?

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#310573 Hej
Hur många cm är ett 15tums svärd från motorsågskropp till topp? Håller på att göra ett fäste till motorsågarna på fyrhjulingen och har ingen såg här att mäta på. Alltså ett där man stoppar ner svärdet i. Sågarna är hqv 345 hqv 346 och tanaka 4501. Men borde väl vara rätt lika. Finns det nån snäll själ här som kan mäta åt mig så jag slipper va sysslolös såhär på söndagen.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Svärdslängd i cm från motorsågskropp?

anersimyra  
#310575 Ge mig tjugo minuter..:)

Användarvisningsbild

Re: Svärdslängd i cm från motorsågskropp?

mghg  
#310578 36,5 cm från motorkropp utan barkstöd till svärdspets inklusive kedja. Mätt på en 346 XPG med 15" svärd. Från kopplingskåpa till svärdspets är avståndet något längre.

Användarvisningsbild

Re: Svärdslängd i cm från motorsågskropp?

anersimyra  
#310580 33-34 cm beroende på om du har barkstöd monterat.. :smile: 550 15" Sugi Hara.
Senast redigerad av anersimyra sön 11 jan 2015, 14:37, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Svärdslängd i cm från motorsågskropp?

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#310581 Tack, åter till garaget.....

   TS
Användarvisningsbild

Re: Svärdslängd i cm från motorsågskropp?

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#310643 Hoppas inte höjden på svärden är högre än 104mm ink kedja. Springorna blev 102x12mm

   TS
Avatar Fallback

Re: Svärdslängd i cm från motorsågskropp?

SawTroll  
#312269 Den nøyaktige lengden vil selvsagt avhenge av hvilken posisjon kjedestrammeren ender opp i - noe som igjen avhenger av flere faktorer.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).