Gallring

Tältet

45 inlägg 32523 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Tältet

sundelius  
#310121 Varje gång tältet har nämnts så har det väckt intresse så jag har tagit nya kort på det om det kan vara till nytta för någon.
Måste säga att det blivit oumbärligt. Farsan har använt det många vintrar men jag har aldrig tagit mig tid att sätta upp det men när vovven skulle med hela vintern ville jag inte att hon skulle frysa och nu är jag beroende av det :oops:
Omelett istället för standardmackan, värma lunchen och alltid torra huggarblusar och handskar är guld värt för välbefinnadet :smile:

MVH Markus



   TS
Malwa
Avatar Fallback

Re: Tältet

mrvimek  
#310124 Fan va smidigt och fint men vad kosta de och vart får man tag i den ?

Avatar Fallback

Re: Tältet

isteskog  
#310126 Det såg behändigt ut! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Tältet

sundelius  
#310129 Som sagt vet jag inte men farsan tror att han köpt det på Skogma men det är ju väldigt länge sedan

   TS
Avatar Fallback

Re: Tältet

elis  
#310130 Härligt, helt rätt en rast ska vara en rast och inte en plåga.

Avatar Fallback

Re: Tältet

Brumsten  
#310137 Fan va mysigt, ska nog börja jag också, känner hur det ursprungliga gör sig påmint.
Med det finns en risk att man blir kvar i kojan, inget hugget.
Törs man prova?.
Ha de.

Avatar Fallback

Re: Tältet

isteskog  
#310141 Har gjort en träkoja på en gammal hösvans. I den satt norfelt(skogskörarn) och jag vid fikat idag. Skönt att komma in i värmen en stund. -10 idag.

Användarvisningsbild

Re: Tältet

sundelius  
#310184 Passa dig brumsten det är beroendeframkallande. :wink:
Iste vad är en hösvans?

   TS
Avatar Fallback

Re: Tältet

80-90  
#310190 sånt vill jag ha !!!!!!!!!!!!!!!

Avatar Fallback

Re: Tältet

isteskog  
#310208 Hösvans är ett redskap man hade före självlastarvagnen. Den satt bak på trepunktslyften på traktorn. Den hade 8-10 spetsiga rör som var ca 2,5m långa och en tvärgrind mot trepunktslyften. Man backade ihop höet från stora hösträngar och packade det mot tvärgrinden. Sen fanns en vickningsbar rörkonstruktion som höll ner höet mot de spetsiga rören. Jag tog bort den vickningsbara överdelen och byggde en träkoja med kamin, en slaf och ett bord. Fönster mot tvärgrinden och dörren i andra änden.

Var det någon som fattade? :wink:
Jag flyttar den med traktorn.

Avatar Fallback

Re: Tältet

Tosca  
#310209 Har det likheter med Televerkstälten?

Avatar Fallback

Re: Tältet

80-90  
#310210 Fattar !!! Ha själv kört väldigt många lass hö med det !!! Men vi måste få se en bild av kojan din !!!

Användarvisningsbild

Re: Tältet

sundelius  
#310211 Sådär, kan vi få en bild :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Tältet

isteskog  
#310217 Enda bilden jag hittade!
Kan fixa bättre bild i morgon om så önskas! :wink:

Användarvisningsbild

Re: Tältet

sundelius  
#310222 Önskas!!! :smile:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).