ons 07 jan 2015, 22:28#309816
Labbtesterna är gjorda utifrån kraven i en standard för vältskydd/rops/osv för smalspåriga traktorer, detta i brist på tillämpliga standarder för quads/atv:s.
De test jag nämnt tidigare har gjorts för att dels utreda eventuella skador efter kullslagning samt för att se huruvida fyrhjulingens stabilitet praktiskt påverkas av vikten som Lifeguarden lägger på.
Att den fungerar åt flera håll har inte varit en fråga (innan) och man ser, som nämnts av Sinkro63, att även detta funkar i filmen som länkas nedan.
Att bågen flexar och ger ett mindre utrymme än en rigid störtbur är en del av dess finess, rigida skydd har ju mötts av skepsis på grund av att man kan klämmas mellan skyddet och marken med svåra skador som följd.
ca 40 sek in
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto