Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Avestavagn utan fjärr

10 inlägg 5474 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Avestavagn utan fjärr

BOGIZZ  
#307544 Hej!
Har ett litet problem här, ska köpa en begagnad avestavagn som en sen julklapp till mig själv :grin: Problemet är att säljaren inte hittar fjärrkontrollen till vinschen. Det borde väll inte vara något problem att få tag på en ny som reservdel, det kan väll inte vara första gången en sån försvinner eller går sönder. Vet någon vad den kostar isf. Har provar ringa och maila avestavagnen men dom har nog jul ledigt.

God forsätning !!!



   TS
Användarvisningsbild

Re: Avestavagn utan fjärr

anersimyra  
#307564
BOGIZZ skrev:Hej!
Har ett litet problem här, ska köpa en begagnad avestavagn som en sen julklapp till mig själv :grin: Problemet är att säljaren inte hittar fjärrkontrollen till vinschen. Det borde väll inte vara något problem att få tag på en ny som reservdel, det kan väll inte vara första gången en sån försvinner eller går sönder. Vet någon vad den kostar isf. Har provar ringa och maila avestavagnen men dom har nog jul ledigt.

God forsätning !!!
Självklart går det att skaffa ny fjärris. Den nya ska dock sannolikt kodas mot sändaren / mottagaren.
Mvh Anders.

Användarvisningsbild

Re: Avestavagn utan fjärr

svampbob  
#307571 Det tar en minut att koda in en ny sändare.
Jag tappade min och fick köpa en ny. För en vecka sedan blev den nya galen och jag lånade då en från handlarn i väntan på en ny.
Så när jag servade hjulingen här om dan. Så hittar jag den försvunna fjärren i förvaringsfacket i höger framskärm. Undrar hur jag letade

Användarvisningsbild

Re: Avestavagn utan fjärr

anersimyra  
#307575
svampbob skrev:Det tar en minut att koda in en ny sändare.
Jag tappade min och fick köpa en ny. För en vecka sedan blev den nya galen och jag lånade då en från handlarn i väntan på en ny.
Så när jag servade hjulingen här om dan. Så hittar jag den försvunna fjärren i förvaringsfacket i höger framskärm. Undrar hur jag letade
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Avestavagn utan fjärr

jonasbrot  
#307602 Warn fjärris köpte jag på Ebay.

Ett exempel...
http://www.ebay.com/itm/WARN-74520-Wire ... 3c&vxp=mtr

Avatar Fallback

Re: Avestavagn utan fjärr

Agne Johansson  
#307608 Hej
Du har ett PM om en möjlighet att lösa ditt problem.

Avatar Fallback

Re: Avestavagn utan fjärr

BOGIZZ  
#307953 Hej igen!
Nu har jag fått hem vagnen :) ska ut här i dagarna och se vad den går för. Jag fick inte med någon användarmanual och då hydrauloljan var lite låg så undrar jag om det bara är att fylla på med vanlig S46 olja eller är det något annat special?

Tack på förhand

   TS
Användarvisningsbild

Re: Avestavagn utan fjärr

anersimyra  
#307956
BOGIZZ skrev:Hej igen!
Nu har jag fått hem vagnen :) ska ut här i dagarna och se vad den går för. Jag fick inte med någon användarmanual och då hydrauloljan var lite låg så undrar jag om det bara är att fylla på med vanlig S46 olja eller är det något annat special?

Tack på förhand
Rekommenderat är en 32 olja, med 46 olja är det noga att varmköra innan full belastning. Tanken ska vara halvfull med gripen sluten runt bakre delen av ramröret. Stödbenen ska vara i infällt läge.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Avestavagn utan fjärr

BOGIZZ  
#307960 Alla tiders!! Tack anersimyra!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Avestavagn utan fjärr

anersimyra  
#307964
BOGIZZ skrev:Alla tiders!! Tack anersimyra!
Jag fick från " Avesta " rådet att köra på 46 olja för ökad styrka i kranen... :smile: Kranen kan kanske vara knepig att ställa upp styrkan på, själv har jag ingen aning om hur det görs, drivningen var dock lätt att själv ställa upp styrkan på. Jag har själv en 4,2, du får höra av dig vid behov.. :smile:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).