Skogsvagn (Huggarvagnar)

Akut hjälp!! mowi 400

8 inlägg 6112 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Akut hjälp!! mowi 400

aggesund  
#307087 Hej! Undrar om någon vet vad det ska va för olja i vrid huset vid tornet på en mowi 400 kran!!?



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Akut hjälp!! mowi 400

242xpg  
#307088 På vretenkärran kör vi 80w-90 transmissions olja .... Är dock inte säker vad mowi rekommenderar,. Googla om du inte får något bättre svar än mitt! Lycka till! MVH Crille

Användarvisningsbild

Re: Akut hjälp!! mowi 400

Fredrik Reuter  
#307090 Hej,
Har bara erfarenhet av 80-90 i den vridhus jag råkat ut för.
Något har haft enbart fettnipplar och då skulle man använda ett speciellt lättflytande fett vid påfyllning, men så tror jag inte det är på Mowi.

Användarvisningsbild

Re: Akut hjälp!! mowi 400

Åke Nilsson  
#307096 80w 90 har alla proffsmaskiner , skotare,skördare i vridhuset.

Avatar Fallback

Re: Akut hjälp!! mowi 400

mbtrac  
#307102 80- 90 transmission gl 5 då är du säker mvh mb trac

Användarvisningsbild

Re: Akut hjälp!! mowi 400

Seb macahan  
#307182 Jag måste fråga, hur kan denna fråga bli så akut? 80-90 ska det vara i min Mowi.

Användarvisningsbild

Re: Akut hjälp!! mowi 400

stegmaster  
#307184 Ja 80-90w er vel vanligt, men ska det vara GL-5, altså en hypoid olja??? :???:
Jag brukte GL-4 på min tidligare Farma vagn, den nya Farmi har jag inte bytt nåt på ennu.
Av någon oforklarlig årsak så er jag alltid tväksam til hypoidolja, om inte det tydlig framgår at detta ska användas., men det kanske det gör, har inte kollat manualen??

Avatar Fallback

Re: Akut hjälp!! mowi 400

aggesund  
#309672
Seb macahan skrev:Jag måste fråga, hur kan denna fråga bli så akut? 80-90 ska det vara i min Mowi.



Den var rätt så akut pga att det var goa förhållanden för att köra, hade ca 100kubik kvar liggandes i skogen, plus grader och regn var påväg, ja välte med kärran så oljan rann ur vridhuset, kändes korkat att köra utan olja i vridhuset som du kanske förstår själv och jag fick inte tag på mowi grabbarna själva! där av anledningen!! MEN det var ju tur att det ska vara den oljan i din för då ska det ju högst troligt vara det i min med!

Tack alla andra så gott för alla svar! :grin:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).