Före och efter jobbet

När är det dags att byta jobb?

23 inlägg 12301 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: När är det dags att byta jobb?

stektlök  
#306549 Congratz

Elmia
Avatar Fallback

Re: När är det dags att byta jobb?

Jim_the_one  
#306553 Gjorde själv samma sak för väldigt snart ett år sen.
Fast det var lite lättare för mig, pratade med min chef på tisdagen och på onsdagen frågade chefen om jag kunde börja redan på fredagen.
Bytte bara fabrik, och sen några månader tillbaka är jag permanent på det nya stället.
Ny chef och nya arbetskamrater och arbetstider som passar mig.
Trivs för jäkla bra.
Visst kan jag sakna en del från det gamla stället men dom träffar jag ibland ändå.

Användarvisningsbild

Re: När är det dags att byta jobb?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#306555 Jag kan garantera att det nya företaget har saker som dom är dåliga på med...

Har sett dom på mitt jobb som sagt upp sig, och högt och tydlig förklarat vilket skitställe det är, hur skönt det skall bli att slippa vara kvar...
Ett par månader senare kommer dom tillbaka och börjar jobba hos oss igen, för det var inte alls bättre på det nya stället, det var i själva verket riktigt bra hos oss.

Sen var frågan när det är dags att byta jobb?
Det är ju svårt att svara på, men kanske den dagen man har ångest över att gå till jobbet varje dag, när man känner efter om man är det minsta lilla sjuk så man kan slippa gå till jobbet, då kan det vara hög tid att se sig om efter annat jobb tror jag....

Avatar Fallback

Re: När är det dags att byta jobb?

meknisse  
#306556 Jag är fullt medveten om att det aldrig kommer bli perfekt på det nya jobbet heller, men när chefen bara ignorerar mig går det inte längre.

   TS
Användarvisningsbild

Re: När är det dags att byta jobb?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#306557 Så är det ju, man måste ju passa ihop med varandra, eller i alla fall hitta en arbetsform som passar...

Avatar Fallback

Re: När är det dags att byta jobb?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#306560 Hoppas detta jobb passar dig bättre, lycka till! :)

Användarvisningsbild

Re: När är det dags att byta jobb?

totte  
#306566 Bra gjort! Hoppas du har får en bättre chef på det nya stället.

Avatar Fallback

Re: När är det dags att byta jobb?

enbhen  
#306689 Har just påbörjat mitt nya jobb och än så länge trivs jag! Visst finns det saker som var bättre med det gamla, men överlag känns det som ett steg upp! Sen tror jag det är nyttigt att byta ibland, både lönemässigt och personligt. Sen kan man oftast återgå om man inte trivs;-)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).