Motorsåg och handhållet

Reservdelar Jonsered 525?

18 inlägg 10267 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Reservdelar Jonsered 525?

jannee  
#306072 På EBAY ligger massor av delar till bl.a. 525 och 535

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Reservdelar Jonsered 525?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#306096
Jim_the_one skrev:Hehe rolig tråd de här. Hur djupt brukar tjälen gå där borta? :mrgreen:

Starkaste fibrerna finns väl närmast roten? En bit rotände av en bake från sågverket borde bli fint. Å sen såga ut en kil där fibrerna är rakast.

Passar delar från en 510 sp?

Segast är de nog, men inte alltid slagtåligast.

510 hjälper nog inte i detta fallet.

Avatar Fallback

Re: Reservdelar Jonsered 525?

masyngel  
#306146 Tjälen här... finns nog inte. Jag bor på 400 möh, här snöar det var tredje år.
Men jag har "raka vägen" upp till 2000 möh om jag vill, ca 35 km. När snön kommer hinner inget tjäla.

Några meter snö och tokiga Palermitanare som ska upp och hoppa i det vita, klassiskt är att bygga en slags "snölykta" på motorhuven så att de där hemma får känna på det vita! Ganska roligt att se dessa konstverk komma ner från bergen.

Min mark har brunnit för snart 8 år sedan (6 ha), därför finns all ved... grannarna visar sig inte, så de träden kan man ta av säkerhetskäl...

Det hårdaste och rakaste vi har är kastanj (ätbara) tyvärr har jag bara buskar just nu, suveräna till störar annars. Oliven är hård och seg, har väldigt mkt sådant, men fortfarande smalt.

(När ett stort olivträd brinner skjuter 50 skott upp, rensar och ska ympa dem i vår)

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).