Skojigt/Galet

Arga röjaren Olle

19 inlägg 15002 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Arga röjaren Olle

totte  
#306006 Kan nog tänka att det har lite med generationer att göra. För oss som växte upp med föräldrar som hade upplevt kriget och hade Hitler i färskt minne så känns det faktiskt rätt otäckt att se den mannen använd i såna här sammanhang. Jag har personligen väldigt svårt att finna det roliga i det. Jag klandrar ingen, vill bara berätta hur jag uppfattar det.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Arga röjaren Olle

Hammaren  
#306103 I min värld så är det ju att förlöjliga Hitler, och jag tycker det är rätt roligt, det är ju inte första gången det görs på film heller, Charlie Chaplin har gjort det, Mel Brooks med det våras för Hitler, Emliga Armén Kvarteret skatan med Johan Glans.
osv,osv,men det kanske är som totte säger, en generationsfråga, men jag tror inte det.

   TS
Avatar Fallback

Re: Arga röjaren Olle

Hema  
#306104
Hammaren skrev:I min värld så är det ju att förlöjliga Hitler, och jag tycker det är rätt roligt, det är ju inte första gången det görs på film heller, Charlie Chaplin har gjort det, Mel Brooks med det våras för Hitler, Emliga Armén Kvarteret skatan med Johan Glans.
osv,osv,men det kanske är som totte säger, en generationsfråga, men jag tror inte det.
Det är kanske för att du känner dig yngre än vad spegeln eller körkortet säger. :)

Användarvisningsbild

Re: Arga röjaren Olle

Hammaren  
#306106
Hema skrev:
Hammaren skrev:I min värld så är det ju att förlöjliga Hitler, och jag tycker det är rätt roligt, det är ju inte första gången det görs på film heller, Charlie Chaplin har gjort det, Mel Brooks med det våras för Hitler, Emliga Armén Kvarteret skatan med Johan Glans.
osv,osv,men det kanske är som totte säger, en generationsfråga, men jag tror inte det.
Det är kanske för att du känner dig yngre än vad spegeln eller körkortet säger. :)


Man kan ha humor fast man passerat 40 :wink:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).