Jakt och Fiske

Jaktbilder

522 inlägg 149122 visningar 52 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

bodaedet  
#303859
Värstingen skrev:Hade en trevlig första såt i helgen, vi hade obs på 5 älgar och ett trettiotal grisar och lyckades nerlägga fyra.
Dagen gav totalt 8 grisar.


E det en Niva som svinet hänger på?

Avatar Fallback

Re: Jaktbilder

Värstingen  
#303864
bodaedet skrev:
Värstingen skrev:Hade en trevlig första såt i helgen, vi hade obs på 5 älgar och ett trettiotal grisar och lyckades nerlägga fyra.
Dagen gav totalt 8 grisar.


E det en Niva som svinet hänger på?

Helt rätt.

Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

bodaedet  
#303873 Hade en sådan som jobbarbil en gång, har aldrig haft en 4Wd som tagit sig fram bättre.
Komfort efter landsväg var dock icke toppklass.
Hastighets mätaren behövdes inte, vid 90km/Tim så vibrerade ytterbackspeglarna så att man inte såg nått i dem. Vid 100km/Tim så ramlade innerbackspegeln ned. :surp:
Ursäkta trådkapning.

Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

sundelius  
#303878 Farsan hade en Niva när jag var liten. Kommer ihåg att när man kom upp i åttio var det bara att stänga av radion för den hörde man inte ändå

Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

Seb macahan  
#303894 Istället för o våndas över storm så jagades det lite änder i östersund. Hyfsad utdelning. Hade inte pipan vart krökt hade det nog legat 5till....blir fin fin herrmiddag.

Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

Erre  
#303903
Seb macahan skrev: Hade inte pipan vart krökt hade det nog legat 5till....


På med Kalle anka tratten längst ut på bössan. :D

   TS
Avatar Fallback

Re: Jaktbilder

Värstingen  
#304484 Bodaedet och Sundelius det känns som att det är lite bättre nu trots att det inte har hänt mycket på Nivafronten på många många år he he.
Hämtade ut denna från återförsäljaren -06 .

Användarvisningsbild

Trofémontering av 16-taggars hösthorn

traktorz  
#304766 Monterade just höstens avslutning av jakten på en trofé. Det var ingen tjur skjuten i september månad med basthud, som nästan ger ljusa albino-horn. Hösthornen är som här mycket mörkare i brunt. Inte heller något cykelstyre till cervin-horn, utan snarare något i gränslandet till ett bronshorn. Får ta och kolla upp det närmare, inför kommande bedömningstillfälle.

Hur som helst:
9+7 taggar, som med dåtida optimistiska mått skulle kunna benämnas som en udda 18-taggare, fast ärligare är nog benämningen 16-taggare.

P.S.
Hos konservatorn fanns tre som utmärkte sig som mycket fina nymonterade horn, varav mitt var ett av dessa, i mitt tycke förstås. T.ex. var omfånget på hornet från tjuren som var skjuten i höglänt terräng, var givetvis det största. Det andra hade besynnerligt väldigt låg profil, så att skovlarna nästan tog i väggen bakom. Kanske för tungt för bäraren under bildandet?

141115_trofe.jpg

Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

Erre  
#304767 Stiligt!!! Kul med en riktig tjur!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

T Landström  
#304782 Vet inte om det är någon idé att lägga upp en bild på min stolthet...men här omkring är det en rätt OK trofé...

Bilden har några år på nacken...

Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

JensSkoog  
#304796 Flott bild! Kann gott förstå att du är stolt :grin:

Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

traktorz  
#304956 Fin jaktbild och fina skovlar. Tur kameran var med den dagen!

Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

Kse  
#304965 Stiliga troféer, vi kanske borde skapa en tråd för största älghornen.
Vet att vi har ena riktiga bamsehorn här bland medlemmarna.

Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

Erre  
#307639 När lite snö å kyla kommer är dom inte så blyga längre. :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Jaktbilder

Amatörhuggare 62  
#309826
033.jpg


Trots avloppseländet, hann jag med lite kvalitetstid igår. Några kompisar, och en Go hund.
På ett par timmar, så fick vi två grisar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).