Socialt (mer om oss)

Musikhjälpen 2014

72 inlägg 31204 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2014

Jim_the_one  
#304124 Löneförmån hehe

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2014

Kse  
#304172 Lite uppdatering då.

Från en seg start och en 263:e plats för två dagar sen har vi nu klättrat upp till en 149:e plats på listan över digitala insamlingsbössor med 2900 insamlade kronor, dock är det ju en bra bit upp till topp 20 och 20900:-där vi landade förra året.
Vi har tex. lagt Maskinisten bakom oss men får smäll på fingrarna av insamlingar som; Mammor i Skaraborg, Mitt liv som svensk gris, Svenska gäddfiskare, Vi som röstar på FI och katthjälpen. 
Vi är nästan 24000 medlemar på Skogsforum och jag tror att vi kan betydligt bättre än såhär, grejen är inte hur mycket man ger utan att man ger.
1 krona per medlem… eller tänk 10 kronor per medlem!

Tillsammans kan vi göra skillnad, i Sverige dör man inte längre av HIV då bromsmedicinerna är så pass effektiva men så är det långt ifrån på alla ställen i världen.
Vi kan på den här lilla punkten på internet göra något för våra medmäniskor runt om i världen, för att dra en gammal klyscha så kan ingen göra allt men alla kan göra något.

Jag ska nu köra en sms bombning till hela bekantskapskretsen med en stilla vädjan att göra värden till en lite bättre plats att leva på, 25 kronor är minimum vad man kan skänka till vår digitala insamlingsbössa men det är ett välkommet och välbehövligt bidrag.
Räknade till ett 50 tal sms, räkna på 50 sms x 24000 medlemmar x 1krona = Tillsamans gör vi skillnad.

För att komma till insamlingsbössan klickar du bara på länken här nedanför.
http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/skogsforum

Ni har väl inte missat att för varje 100 lapp ni skänker till vår digitala insamlingsbössa så får ni en "lott" och är med på en utlottning av finfina priser. Ni måste dock meddela admin vi PM om detta.
Förutom hett eftertraktade Skogsforumprylar kan ni även vinna en helårs prenumeration på Tidningen Skogen, dessutom lottar vi ut besökspaket med hotell till både Skogs Nolia och Skogs Elmia.
Alla priser finns samlade på vår Musikhjälpen sida.


musikhjalpen-14

Sen så finns det ett irriterande moment kallat ”Vi som kör skogsmaskin” på plats 22 som jag gärna skulle peta ner. 😈

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2014

skogsjan695xl  
#304234 Jag klämmer in 500 till

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2014

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#304502
Kse skrev:Vi är nästan 24000 medlemar på Skogsforum och jag tror att vi kan betydligt bättre än såhär, grejen är inte hur mycket man ger utan att man ger.
1 krona per medlem… eller tänk 10 kronor per medlem!


Hur många av dessa 24 000 är aktiva då? Alltså, hur många loggar in en gång i veckan eller mer?

Har för övrigt lagt in 500 kr nu, tänk om alla aktiva medlemmar skänger denna summan, då måste vi lätt komma etta på topplistan!?

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2014

Erre  
#304508 Sätter in två hundra till. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2014

Kse  
#304549 Nä alla medlemmar är såklart inte aktiva men räkneexemplet blev roligare så. :)
Men å ande sidan så är ju det minsta man kan skänka 25 kronor.

Vi rör oss sakta upp i listan och har just tagit oss in på topp 100.
Bra jobbar alla ni som skänkt pengar.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2014

Fredrik Reuter  
#304551 Hej,
Det är förvånansvärt många som är aktiva faktiskt.
Kan nämna att i förra nyhetsbrevet (inte det om Musikhjälpen som gick ut igår) så var det faktiskt nästan 50% som öppnade och läste det.
I nyhetsbrevssammanhang är det smått magiska siffror faktiskt.

Med det sagt så borde vi kunna slå fjolårets rekord på 20.900.-

För de som missat nyhetsbrevet så kan jag även här lägga till att jag drog till med en utmaning. Kommer vi över fjolårets siffror så lottar jag mer än gärna ut en drönare (multikopter). Ingen sådan där liten man har inne utan en riktigt för utomhusbruk.
Jag hoppas det kan trigga någon till!

   TS
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2014

stektlök  
#304727 Skicka in en 2hundring nu !

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2014

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#304739 Är det inte dags för en rejäl slutspurt nu snart, långt kvar till 20 900:-

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2014

Vedproducent  
#304741 Synd att det ska vara så krångligt att betala... Man är väl fel generation helt enkelt. Men jag har i alla fall försökt.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2014

Skogstomte  
#304742 Jag gjorde en betalning nyss och det tyckte jag var enkelt - såvida man kan använda sin mobil till det. Skriv in mobilnumret i rutan här http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/skogsforum välj belopp och tryck på skicka så får du ett sms att svara på "ok[summa] Skogsforum". När du svarat har du betalat. Summan dras på din mobilräkning.

Tyvärr funkar det bara en gång, sen måste man registrera sig på Wy Wallet...

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2014

Vedproducent  
#304745
Skogstomte skrev:Jag gjorde en betalning nyss och det tyckte jag var enkelt - såvida man kan använda sin mobil till det. Skriv in mobilnumret i rutan här http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/skogsforum välj belopp och tryck på skicka så får du ett sms att svara på "ok[summa] Skogsforum". När du svarat har du betalat. Summan dras på din mobilräkning.

Tack det var enkelt. Vad var allt det här om My Wallet för något då?
Nu har det i alla fall gått iväg en hundring hur fint som helst.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2014

Vedproducent  
#304746 Fattar inte varför det fungerade men det spelar ju mindre roll. Jag skulle ju bränt den möjligheten då jag gjorde det i fjol om jag läste rätt. Men det fungerade i alla fall.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2014

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#304748
Skogstomte skrev:Jag gjorde en betalning nyss och det tyckte jag var enkelt - såvida man kan använda sin mobil till det. Skriv in mobilnumret i rutan här http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/skogsforum välj belopp och tryck på skicka så får du ett sms att svara på "ok[summa] Skogsforum". När du svarat har du betalat. Summan dras på din mobilräkning.

Tyvärr funkar det bara en gång, sen måste man registrera sig på Wy Wallet...


Bäst funkar det dock om man kryssar i rutan för 500kr :-bd

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2014

Skogstomte  
#304749 Vad jag kan förstå så är det betaltjänstlagen som ligger bakom. Vill man göra fler sms-betalningar måste man regga sig på teleoperatörernas gemensamma tjänst Wy Wallet.

Länk för den intresserade: http://wywallet.se/sms-kop/fragor-svar/

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).