Motorsåg och handhållet

Oregon Pro-Am vs Pro-Lite

34 inlägg 22941 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Oregon Pro-Am vs Pro-Lite

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#302495 Det är nog invigt och i startgroparna, Anders.
Montering snarare än tillverkning om jag fattade rätt.
Klipp bock o härdning verkar vara på andra ställen.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Oregon Pro-Am vs Pro-Lite

anersimyra  
#302525
Mange skrev:Det är nog invigt och i startgroparna, Anders.
Montering snarare än tillverkning om jag fattade rätt.
Klipp bock o härdning verkar vara på andra ställen.
Kineserna ska ju ha att göra de med.. :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Oregon Pro-Am vs Pro-Lite

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#304671
anersimyra skrev:Svårt att säga, jag har i dagarna börjat använda ett pro lite och kan återkomma med recension.. :smile: Spännande blir att se vad HVA kommer leverera under 2015, de ska själva börja tillverka kedjor OCH SVÄRD.. :smile:


Jaha, hur lyder betyget. Är Pro-Lite dubbelt så bra som Pro-AM eller i alla fall bättre än HVA? :geek:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Oregon Pro-Am vs Pro-Lite

anersimyra  
#304680
Mangan skrev:
anersimyra skrev:Svårt att säga, jag har i dagarna börjat använda ett pro lite och kan återkomma med recension.. :smile: Spännande blir att se vad HVA kommer leverera under 2015, de ska själva börja tillverka kedjor OCH SVÄRD.. :smile:


Jaha, hur lyder betyget. Är Pro-Lite dubbelt så bra som Pro-AM eller i alla fall bättre än HVA? :geek:

Svärdet och 95 VPX kedjan är en fin kombination, något tunnare sågspår än " vanligt " enligt produktbladet. Svärdet känns lättare än HVA original. 95 VPX kedjan är riktigt bra, den är lätt att få fin skärpa på. Jag har undvikit alltför våldsam svepkvistning på torrgran, då samtliga 1,3 mm svärd jag hittils använt har havererat i noshjulet efter en till två veckor. Svärdet är inte lika sidstyvt som t.e.x HVA original, det märks främst vid kvistning, men är inget som inverkar negativt. Hållbarheten får jag återkomma till efter julledigheten.. :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).