Motorsåg och handhållet

Lagernoja

25 inlägg 8463 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Lagernoja

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#304418 Låter inget vid tomgång direkt. Då är det svärdet eller kedjan antagligen. Vevlagret kanske man inte kan höra sig fram till?

För bra hörsel och för nojig. ;)

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Lagernoja

anersimyra  
#304423
Mangan skrev:Låter inget vid tomgång direkt. Då är det svärdet eller kedjan antagligen. Vevlagret kanske man inte kan höra sig fram till?

För bra hörsel och för nojig. ;)
Jo! Vevlagret hörs, jag lägger in film på ljudet under helgen.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Lagernoja

bodaedet  
#304435
Mangan skrev:Jag tror Anders auto-correct har lärt sig de vanligaste orden. :ugeek:

=)) =)) =)) =))

Avatar Fallback

Re: Lagernoja

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#304491 Prova att byta svärd och kedja så har du ju uteslutit det för vidare felsökning.

Avatar Fallback

Re: Lagernoja

Hepo  
#368123 Kan vara att kedjan är slak ser ut på filmen att den är det och när du släpper gasen så är judet kvar innan kedjan har stannat.

Användarvisningsbild

Re: Lagernoja

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#368126 Det är nog så att anersimyra bytte bort denna sågen mot tomtegröten i julas för den lovade filmen kom aldrig.
Det kan vara så att den försvann med julkappspappret med eller står den under en gran o väntar på våren.
En annan möjlig orsak är att You Tube meddelade att de filmer som kom från mellan Sverige under storhelgerna fick filtreras bort per automatik eftersom de innehöll bara naket och sprit konsumtion.

Avatar Fallback

Re: Lagernoja

tallen100  
#368127 :lol: :lol: :lol: 8)

Avatar Fallback

Re: Lagernoja

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#368151 Med motorsågar gäller bara: Gasa tills det rasar! :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Lagernoja

Tjita1  
#368182 Tycker den låter ungefär som min såg, med samma svärd på, så det är säkert nåt karaktäristiskt ljud från det. Borde man börja fetta in topptrissan kanske? Mitt gamla skar topptrissan på, men jag tyckte det inte gjorde så mycket efter 9 års trogen tjänst, men är det här av sämre kvalitet kanske man skulle kosta på sig en fettspruta?

Avatar Fallback

Re: Lagernoja

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#368212 Ja, nu var det över ett år sedan jag la upp filmen och jag minns inte vad jag gjorde. Så vitt jag vet har ingen såg skurit i alla fall. ;)

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).