Bilar

Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

49 inlägg 50465 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

anersimyra  
#303778 Jag har hittat en Ranger 2013, långlagrad med 0 mil på mätaren. Bilen är prissänkt 60.000:-..frestande med andra ord. Någon här med egna erfarenheter av modellen ? Serviceintervall, kostnader för service e.t.c. Tack på förhand.
Mvh Anders.



   TS
Avatar Fallback

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

axwell  
#303792 http://www.ford.se/Transportbilar/Ranger/Modeller

Priser från 190´-324´+ moms beroende på modell.

XLT, då ingår manuell AC ? Det hade jag senast...................................måste ha varit under 1990-talet.

Men var är Slurfi, jobbar han dubbelskift :?: :wink:

Avatar Fallback

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

Åkesson  
#303797 Inte egna erfarenheter men kollegan hade en -12, med lilla motorn tror jag Ca 130 hk? , evinnerligt trött och en massa fel, till slut efter en hel del förhandlingar tog Ford och gav han ett väldigt fint pris på en ny med stora motorn på 200hk, den kommer tydligen i mars.

Jag är inte imponerad...... men körde den bara 5 km en gång och tyckte det räckte......

Användarvisningsbild

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

anersimyra  
#303825
Åkesson skrev:Inte egna erfarenheter men kollegan hade en -12, med lilla motorn tror jag Ca 130 hk? , evinnerligt trött och en massa fel, till slut efter en hel del förhandlingar tog Ford och gav han ett väldigt fint pris på en ny med stora motorn på 200hk, den kommer tydligen i mars.

Jag är inte imponerad...... men körde den bara 5 km en gång och tyckte det räckte......

XLT 150 HP ... :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

svampbob  
#303829 Men Anders du kan väl inte överge Fiat klubben :grin:

Användarvisningsbild

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

anersimyra  
#303838
svampbob skrev:Men Anders du kan väl inte överge Fiat klubben :grin:
Jag hittar inga nya Strador.. :cry:

   TS
Avatar Fallback

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

Jim_the_one  
#303843 Vill du ha en ny strada?

Avatar Fallback

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

sputtnick85  
#303852 Jag har en ranger xlt 09 inte automat. Har rullat 16700 mil.har haft den sen ny. Bytte bromsbelägg fram vid 16000 mil.det är allt jag har gjort med den.servicen på min är 2000 intervall priset mellan 2500-4000 kr.mycket nöjd med bilen

Användarvisningsbild

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

anersimyra  
#303855
Jim_the_one skrev:Vill du ha en ny strada?
Stradan är en jävligt bra bil, hållbar och snål. Min 06 har ännu inte en rostfläck trots tvättning högst 2 ggr år. Den startar lätt som en plätt även vid sträng kyla.. :smile: Men nu har jag så mycket arbete framför mig att " fruntimret " nästan tvingar mig att köpa ny Ranger. Betald Strada ska prismässigt jämföras med ny Ranger.. :shock: :surp: Stradan går ännu superbt efter 21.000 mil, fast " forrrrden " är ju rätt frestande.. :grin: det tills kalkylen är gjord.. :shock: :surp:

   TS
Avatar Fallback

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

Jim_the_one  
#303856 Kan kolla med min handlare om han har någon strada liggandes i bakfickan.

Användarvisningsbild

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

anersimyra  
#303858
sputtnick85 skrev:Jag har en ranger xlt 09 inte automat. Har rullat 16700 mil.har haft den sen ny. Bytte bromsbelägg fram vid 16000 mil.det är allt jag har gjort med den.servicen på min är 2000 intervall priset mellan 2500-4000 kr.mycket nöjd med bilen

Har du de där surrningshakarna kvar på sidan ? De verkar vara rena " rostmagneterna."..?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

anersimyra  
#303868
Jim_the_one skrev:Kan kolla med min handlare om han har någon strada liggandes i bakfickan.
Jag söker i så fall en Adventure med 0 mil på mätaren.. :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

sputtnick85  
#303869 Har tagit bort dom.har rostfria plattor där nu

Användarvisningsbild

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

anersimyra  
#303874
sputtnick85 skrev:Har tagit bort dom.har rostfria plattor där nu

Ok, är det egen konstruktion eller något som kan köpas via Ford ?

   TS
Avatar Fallback

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

sputtnick85  
#303944 Inköpt genom Ford. Funkar fint

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).