Motorsåg och handhållet

Stihl ms 201 M-tronic

241 inlägg 102589 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stihl ms 201 M-tronic

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#303440 Vad tror ni om denna? onekligen intressant tycker jag! finns bara på tyska hemsidan vad jag kan se!

http://www.stihl.de/STIHL-Produkte/Moto ... 1-C-M.aspx



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl ms 201 M-tronic

tikkapikka  
#303444 Impulsköpte idag en av dom 10 sista ms 201 med konventionell förgasare som min lokale handlare hade hemma, vågade inte vänta till nästa år på m tronic versionen, hehe. Egentligen skulle ju bara min kompis kolla på en begagnad hva 351 då jag fick totalt hjärnsläpp och slog till på lillstihlen. Undrar vad regeringen här hemma säger när hon går in i garaget och ser nyförvärvet...

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 201 M-tronic

Sidenbladh  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#303496 Hörde av handlaren idag att den kommer hit någon gång efter nyår. Så nu är frågan om det är värt att vänta eller om man ska göra som tikkapikka och slå till på den befintliga, kanske till och med går att pruta en krona eller två...

Avatar Fallback

Re: Stihl ms 201 M-tronic

Jim_the_one  
#303525
tikkapikka skrev:Impulsköpte idag en av dom 10 sista ms 201 med konventionell förgasare som min lokale handlare hade hemma, vågade inte vänta till nästa år på m tronic versionen, hehe. Egentligen skulle ju bara min kompis kolla på en begagnad hva 351 då jag fick totalt hjärnsläpp och slog till på lillstihlen. Undrar vad regeringen här hemma säger när hon går in i garaget och ser nyförvärvet...



Se förvånad ut å förstå inte vad hon menar med ny såg bara å sen efter en stund så säger du bara att den har du ju haft lääänge. Några timmar kan ju räknas som länge. Haha

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 201 M-tronic

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#303529
tikkapikka skrev:Impulsköpte idag en av dom 10 sista ms 201 med konventionell förgasare som min lokale handlare hade hemma, vågade inte vänta till nästa år på m tronic versionen, hehe. Egentligen skulle ju bara min kompis kolla på en begagnad hva 351 då jag fick totalt hjärnsläpp och slog till på lillstihlen. Undrar vad regeringen här hemma säger när hon går in i garaget och ser nyförvärvet...

Har du en regering som går in i garaget :shock: :shock:

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 201 M-tronic

Seb macahan  
#303548 Precis min tanke th.....
Jävla lyckos som har ett garage!!!!!!!!!!

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 201 M-tronic

Seb macahan  
#303549 O skulle jag haft ett hade man inte kunnat gå där, o definitivt inte regeringen. Inte utan o slå ihjäl sig i alla fall.

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 201 M-tronic

JensSkoog  
#303556
Huggarn skrev:Vad tror ni om denna? onekligen intressant tycker jag! finns bara på tyska hemsidan vad jag kan se!

http://www.stihl.de/STIHL-Produkte/Moto ... 1-C-M.aspx

Väntar på den! Måste ha en avlösare till min MS200 om inte länge, men jag väntar till ÅF'n har fått den in.

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 201 M-tronic

JensSkoog  
#303557 Senn är det viktigt å ha så många sågar att fruntimmeret inte ser om det har kommen en ny :lol:

Avatar Fallback

Re: Stihl ms 201 M-tronic

axwell  
#303565
JensSkoog skrev:Inlägg av JensSkoog » Idag, 03:19
Senn är det viktigt å ha så många sågar att fruntimmeret inte ser om det har kommen en ny :lol:


Bra idé, ungefär hur många hade du när du märkte att det fungerade ? :wink:

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 201 M-tronic

JensSkoog  
#303568 Fem eller sex tror jag, och några i förvaring för sopen! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 201 M-tronic

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#303578 Jag kom hem med tio sågar och det morrades lite grann..
En tid senare kom jag hem med 300 till då hördes inte ett knäpp...

Avatar Fallback

Re: Stihl ms 201 M-tronic

tikkapikka  
#304043 Nu har min tant kommit på att hon ska ha en röjsåg så hon också kan göra något i skogen, så läget är nog lugnt för mig...

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 201 M-tronic

machonisti  
#304062
tikkapikka skrev:Nu har min tant kommit på att hon ska ha en röjsåg så hon också kan göra något i skogen, så läget är nog lugnt för mig...

🙏

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 201 M-tronic

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#304116 Köpte precis en 201:a. Hummm skulle kanske väntat... Men jag är nöjd med den. De har fått till dem riktigt bra nu tycker jag.

Så nu ska jag sälja min 200:a på blocket. Undra vad man kan få för den?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).