Trädfällning (arborist)

FILMER - Trädklättring

329 inlägg 173711 visningar 36 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Tretoppen  
#298436
JörgenO skrev:Här är en film från Frankrike där någon är kopplad till en lina han inte borde vara kopplad till.
http://www.expressen.se/tv/nyheter/utri ... ot-tradet/


Fy f**n...! :shock:
Det er nettopp slike videoer som viser hvor viktig det er å bruke profesjonelle folk til jobben. Det er ikke risikofritt det vi holder på med, men med kunnskap, erfaring, nøyaktighet og tid, skal ikke slike ulykker skje.

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

Huskyman  
#298517 Helt rätt Tretoppen. Man undrar ju hur deras kompetens var?
Klättraren sågar en på tok för stor sektion. Markguben är tydligen låst till rigg-repet? Men vad i h...?
Dessutom så verkar ju inte rigg-repet gå genom en pollare/broms, utan löper frttt? Helt galet.
Resultatet såg vi ju i filmen... :surp:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

Huskyman  
#298518 Helt rätt Tretoppen. Man undrar ju hur deras kompetens var?
Klättraren sågar en på tok för stor sektion. Markgubben är tydligen låst till rigg-repet? Men vad i h...?
Dessutom så verkar ju inte rigg-repet gå genom en pollare/repbroms, utan löper frttt? Helt galet.
Resultatet såg vi ju i filmen... :surp:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

Huskyman  
#298519 Min kompetens verkar inte heller vara på topp. Ursäkta dubbletten.... :oops:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Blivande snickare  
#298551 Du är förlåten, är ju betydligt enklare att fixa bort ena inlägget än att fixa markgubben som flyger förbi trädet i 200 knyck! :mrgreen: :wink:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Tretoppen  
#298646
Huskyman skrev:Helt rätt Tretoppen. Man undrar ju hur deras kompetens var?
Klättraren sågar en på tok för stor sektion. Markguben är tydligen låst till rigg-repet? Men vad i h...?
Dessutom så verkar ju inte rigg-repet gå genom en pollare/broms, utan löper frttt? Helt galet.
Resultatet såg vi ju i filmen... :surp:


Ja, at bakkemannen tydelig er festet i tauet, er det som overrasker meg aller mest. Det er greit å holde hardt i tauet, men du binder deg ikke fast i det! :shock:

Tipper uansett de begge to fikk seg en opplevelse de sent vil glemme :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

anersimyra  
#298649 Det där hände när jag tog hjälp av två " gubbar " ( kunden och hans granne ) När toppen föll åkte " gubbarna " med nära tio meter utefter grusvägen, den minsta " gubben " ( kunden ) fick ner hälarna i ett potthål, de for bägge framåt, kundens stora kraftiga granne hamnade ovanpå den lille späda kunden, de drogs med ytterligare ca 6-7 meter utefter vägen. Jag for snabbt ur trädet och fram till " gubbarna." Den lille kunden var rätt svårt tilltygad, skjortan hängde i trasor på kroppen. Den kraftigt byggde kamraten stod framåtlutad med armarna framför sig som en krabba. Ojdå !!..blev det tungt, frågade jag. DET SVARTNADE FÖRHELVETE FÖR ÖGONEN, sa den kraftige. Den lille " gubben " fick jag lyfta upp och bära in i bilen för vidare transport till vårdcentral.. :surp: :shock: Alltsammans beskådades av två hysteriskt skrattande barn.. :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Homo abies  
#298891 DEN filmen vill vi se..

Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Waldschrat  
#302477 Ja men det här verkar ju vara ett bra och enkelt sätt att klättra träd på :D Lätt å bära också.


Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

JensSkoog  
#302488 Undrar om prylarna är Kinatillvekade :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Ferguson system  
#302499 Tviler på det med tanke på at det snakkes Japansk i filmen. Legg merke til ninja skoa ;)

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

JensSkoog  
#302503
Ferguson system skrev:Tviler på det med tanke på at det snakkes Japansk i filmen. Legg merke til ninja skoa ;)

Du har selvsagt rett! :wink: Hadde ikke på lyd når jeg så den, men burde vel sett at det ikke var skrift som i Kina - Japan bruker jo kinesiske tegn, men de har en del ekstrategn innimellom.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

åberg  
#302539 Med en sån sele aktar man sig extra noga för fall. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

Fredrik Reuter  
#302953 Hej,
Såhär ska man nog inte göra?

http://youtu.be/HO7mq7JY_gg?t=7m2s

Ursäkta, men det är ett kort klipp som finns i compilation, klippet ska starta 7min och 3s in i videon.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Blivande snickare  
#302956 :shock: :shock: :shock:

Följande klipp var faktiskt rätt skojigt! :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).