Motorsåg och handhållet

Husqvarna 339xp problem

23 inlägg 15398 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 339xp problem

Brumsten  
#210419 Hej.
Jag skulle börja med att kontrollera insugsröret på sågen.
Det har varit en följetong på denna modell under hela dess levnad.
Det blir sprickor i flänsen mot cylindern.
Det finns ett uppgraderat rör med en annan konstruktion med
helvulkad fläns, den gamla hade ett löst plåtöverfall vid cylinderfästet.

Dagens nyhet!

Stihl har uppgraderat 201:orna med en ny cylinder så att dom blir
rappare i accelerationen och orkar mera.
Från vanligtvis välunderrättat håll.

Hej då!

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 339xp problem

värmSkog  
#210455 Jag kan ju kika lite på det under helgen, men skulle den då vart sprucken redan som ny? :???: Kan de väl iof vara. Det där med Stihlen var intressant, finns dom i butik redan eller är det på gång?

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 339xp problem

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#302705 Ja, värmSkog, fick du någon ny förknasare på sågen då? Gick det bättre?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 339xp problem

värmSkog  
#302715 Nej blev aldrig så, tröttnade på att tjata på en grinig åf så jag gick istället till konkurrenten och köpte en stihl ms 201.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 339xp problem

JensSkoog  
#302719 Hur gillar du den? Kör fortfarande MS200, och det är min favoritsåg i kvistning och småhugst, men nu börjar den bli gammal, så jag undrar om jag ska skaffa mig 201. Annars är ju ÅF'en ofta viktigare än vad som står på sågen. :wink:

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 339xp problem

Jim_the_one  
#302728 Jens, jag hade väntat ett tag till på MS201CM. Den borde komma snart. Å skulle du inte vilja ha CM så kan vi byta :-)

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 339xp problem

JensSkoog  
#302743
Jim_the_one skrev:Jens, jag hade väntat ett tag till på MS201CM. Den borde komma snart. Å skulle du inte vilja ha CM så kan vi byta :-)

Har inte bråttom, så jag tackar för tipset! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 339xp problem

värmSkog  
#302841
JensSkoog skrev:Hur gillar du den? Kör fortfarande MS200, och det är min favoritsåg i kvistning och småhugst, men nu börjar den bli gammal, så jag undrar om jag ska skaffa mig 201. Annars är ju ÅF'en ofta viktigare än vad som står på sågen. :wink:


Jo jag gillar sågen väldigt bra, tom såpas bra att den ibland utsätts för lite för grova träd. Flera här på forat tycker att ms200 går bättre men det kan jag inte uttala mig om då jag aldrig ägt någon.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).